۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۴۹

استاندار قزوین:

قزوین شهر استعدادهای ناشناخته است/فعالیت۳۹۰۰ واحد صنعتی تولیدی

قزوین شهر استعدادهای ناشناخته است/فعالیت۳۹۰۰ واحد صنعتی تولیدی

قزوین- استاندار قزوین گفت: بسیاری از توانمندیهای قزوین مورد توجه قرار نگرفته است و نیاز است تا استعدادهای بی نظیر این شهر شناسایی و مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی ظهر سه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، وزیر صنعت و برخی از معاونان استانداری و فعالین اقتصادی قزوین برگزار شد اظهار کرد: استان قزوین اولین استان دارای شهرک صنعتی در ایران است و اکنون بیش از ۱۴ شهرک صنعتی با ۳ هزار و ۹۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در حال فعالیت است.

وی با اشاره به پرداخت بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان مالیات صنایع استان قزوین در سال گذشته خاطر نشان کرد: این رقم بالای مالیات نشان از شکوفایی و رونق بخش اقتصادی در این استان است و با برنامه ریزی های انجام شده نیز پیش بینی می شود امسال یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان مالیات از استان قزوین به حساب خزانه واریز شود.

همتی، استان قزوین را شهری دانشگاهی دانست و افزود: ایجاد ارتباط بین صنایع فعال استان و دانشگاه ها می تواند شکوفایی اقتصادی و صنعتی را برای استان قزوین به همراه داشته باشد از این رو توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان و استفاده از تکنولوژی های نوین آینده درخشانی را برای صنعت و علم در استان قزوین رقم زده است.

استاندار قزوین، تعهد بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی جدید برای استان را نشان از توانمندی قزوین در حوزه شکوفایی اقتصادی عنوان کرد و یادآور شد: در پنج ماه نخست امسال بیش از پنج هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده است که از این میزان ۳ هزار و ۵۰۰ نفر آن ها بیمه اولی هایی بوده اند که برای اولین بار شاغل شده اند.

همتی تصریح کرد: اگرچه رسیدن به این میزان ایجاد اشتغال سختی هایی برای استان به همراه خواهد داشت اما تلاش ما بر این هدف گذاری معطوف شده است و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم بخش قابل توجهی از میزان یاد شده ایجاد اشتغال کرد.

وی تاثیر صادرات را در ایجاد رونق اقتصادی بی مانند دانست و یادآور شد: در سال های گذشته ۳۰۰ میلیون دلار صادرات سالانه استان قزوین بوده است که در تلاشیم تا با برنامه ریزی های انجام شده این رقم را تا پایان سال به ۸۰۰ میلیون دلار برسانیم.

استاندار قزوین در بخش پایانی سخنان خود ابراز داشت: استان قزوین و ظرفیت های بی نظیر آن در حوزه کشاورزی، صنعت و سرمایه های اجتماعی کمتر به کشور معرفی شده است و بسیاری از هم میهنان ما از وجود شهری با استعدادهای بی شمار نظیر قزوین بی اطلاع هستند.

همتی با اشاره به بیش از ۳ هزار نقطه گردشگری در استان قزوین تاکید کرد: گردشگری طبیعی در کنار آثار باستانی و تاریخی استان قزوین نیز مورد توجه واقع شده است و مناطق گردشگری یله قنبد و آبگرم می تواند با سرمایه گذاری در آینده نزدیک قطب گردشگری درمانی و طبیعی در استان باشد.

کد خبر 3750007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha