۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۵۵

نشست مدیران هنرهای نمایشی با گروه های عروسکی شهرستان‌ها

نشست مدیران هنرهای نمایشی با گروه های عروسکی شهرستان‌ها

نشست صمیمانه مدیران هنرهای نمایشی چون مرضیه برومند، مهدی شفیعی، ارمغان بهداروند، اتابک نادری، مهدی حاجیان و جواد مستخدمی با گروه های تئاتر شهرستان ها روز گذشته ۴ شهریور ماه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ظهر روز پنجشنبه ۴ شهریور ماه مرضیه برومند، مهدی شفیعی، ارمغان بهداروند، اتابک نادری، مهدی حاجیان و جواد مستخدمی با گروه های تئاتر شهرستان ها که در جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک اجرا دارند دیدار کرده و به گفتگو نشستند.

در این دیدار صمیمانه مسائل و مشکلات گروه های تئاتر عروسکی در هر شهرستان بیان و در زمینه رفع آن رایزنی شد. مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی به سوالات حاضران در رابطه با حمایت از گروه های نمایشی استان ها، انجمن هنرهای نمایشی هر استان، اجراهای عمومی و حمایت های اداره کل هنرها نمایشی پاسخ داد.

مرضیه برومند دبیر شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران «مبارک» نیز پیشنهادهای حرفه ای برای استمرار فعالیت گروه های نمایشی را مطرح کرد. در این دیدار صمیمانه که بخشی از آن به معرفی گروه ها و سابقه فعالیت هر یک در زمینه تئاتر عروسکی اختصاص یافت، موضوعات گوناگونی همچون تئاتر خیابانی عروسکی، حضور در جشنواره های بین المللی، برپایی کارگاه های آموزشی تئاتر عروسکی در شهر های مختلف، نحوه تعامل گروه های نمایشی با نهاد ها و سازمان های مختلف فرهنگی و هنری و ... مطرح شد.

در بخشی از این نشست صمیمانه پیشنهاد اعزام کارگردان به شهرهای مستعد و علاقمند برای تولید نمایش ارائه شد. هنرمندان درخواست داشتند که کارگردان یک پروسه کامل تولید و تمرین تا اجرای عمومی اثر را در شهرستان حضور داشته باشد تا هنرمندان بتوانند به صورت مستقیم و در حین پروسه تولید از آموزه های عملی بهره ببرند.

کد خبر 3752192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha