۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۳۸

رئیس شورای مفتیات روسیه مطرح کرد؛

همکاری میان مسلمانان روسیه و عربستان سعودی

همکاری میان مسلمانان روسیه و عربستان سعودی

رئیس شورای مفتیات و اداره دینی مسلمانان روسیه در دیدار با سفیر عربستان سعودی تاکید کرد: مسکو به طور کامل از رهبری عربستان سعودی و مقاصد ایشان برای تقویت صلح و ثبات در منطقه پشتیبانی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از رایزن فرهنگی ایران در مسکو؛ مفتی شیخ «راویل عین‌الدین» رئیس شورای مفتیات و اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه و «عبدالرحمان ابراهیم الراسی» سفیر فوق‌العاده و تام الاختیار عربستان سعودی در فدراسیون روسیه دیدار کردند. روشن حضرت عباسُف معاون اول رئیس شورای مفتیات روسیه و اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه، ایلدار گالییِف رئیس بخش همکاری‌ها در زمینه توسعه بین‌المللی و محمد الشامری دبیر اول سفارت عربستان سعودی در فدراسیون روسیه نیز در این دیدار حضور داشتند.

رهبر دینی مسلمانان روسیه، مفتی شیخ راویل عین‌الدین، در ابتدای ملاقات تأکید کرد: «ما به طور کامل از رهبری عربستان سعودی و مقاصد ایشان برای تقویت صلح و ثبات در منطقه پشتیبانی می‌کنیم».

سفیر عربستان نیز اظهار داشت: «رهبری عربستان سعودی روسیه را کشور دوست می‌داند که این مساله برای ما مایه خوشحالی است. در حال حاضر میان دولت‌های ما همکاری فعال در زمینه‌های مختلف، از جمله: مسائل امنیتی، علوم و تحصیلات و فرهنگ وجود دارد. این امر مؤید آن است که کشورهای ما بیش از آنکه اختلاف نظر داشته باشند، دارای نقاط تعامل و همکاری هستند».

وی همچنین افزود: «طرف سعودی با دقت اقدامات شورای مفتیات روسیه را دنبال می‌کند و برای آنها ارزش زیادی قائل است.»

در چارچوب این دیدار، در خصوص سفر قریب الوقوع «شیخ صالح الشیخ» وزیر امور اسلامی، اوقاف، دعوت و ارشاد و عضو شورای امنیت و سیاست عربستان سعودی به روسیه نیز گفتگو شد. قرار است به موجب این سفر، یادداشت تفاهم و همکاری میان شورای مفتیات روسیه و آن وزارتخانه امضاء شود.

راویل عین الدین تأکید کرد، ایجاد مبنای حقوقی و قراردادی برای تعاملات، همکاری روشن‌تر و مؤثرتر ما را می‌طلبد که به طور قطع، سهم خود را در توسعه روابط روسیه و عربستان سعودی خواهد داشت.

در پایان این دیدار، طرفین برای همکاری‌های متقابل ثمربخش و سودمند در آینده توافق کردند.
 

کد خبر 3754237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha