۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۰۰

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

اقتصاد مقاومتی پیشرفت آفرین و عدالت گرا است

اقتصاد مقاومتی پیشرفت آفرین و عدالت گرا است

مشهد ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: اقتصاد مقاومتی با اتکا بر توان داخل، پیشرفت آفرین و عدالت گرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر چهارشنبه در هفدهمین اجلاس سالیانه بسیج اساتید کشور در مشهد اظهار کرد: نقش مدیریت جهادی در اقتصاد مقاومتی و پیوست های فرهنگی موضوع این اجلاس است که دو واژه مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی در این مبحث لحاظ شده است و بی تردید مدیریت نقشی موثر در این دو مقوله دارد.

وی ادامه داد: به تعبیر علمی، مدیریت، حلقه واسط در تولید و پروژه های اقتصادی است به طوریکه اگر حلقه مدیریت وجود نداشته باشد و یا دچار سو مدیریت باشیم هرگز به اهداف اقتصادی نمی رسیم، مدیریت نقشی بنیادین در حوزه اقتصادی دارد و مدیر همانند یک فرمانده نظامی است که به سمت اهداف اصلی تبیین شده حرکت می کند و به منابع انسانی و امکانات جهت می دهد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه مدیریت از دیرباز به عنوان یکی از ارکان مهم و یکی از اجزا موثر تلقی می شده، گفت: مدیریت جهادی، مدیریت علمی و دانش بنیان است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به تلاش دشمن برای شکست اقتصاد ایران بعد از انقلاب گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصادی بر پایه امکانات درونی، برونگر، مردم بنیان، عدالت محور، نجات بخش، پیشرفت آفرین و عدالت گرا است که در همه شرایط و بحران‌ها دارای قدرت مقاومت مقابل تهاجم نرم اقتصادی دشمن است.

صفایی بوشهری ادامه داد: اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیر بسیجی، رزمنده، عالم، ایثار گر، بصیر، پرتلاش، مقاوم و بدون تاثیر از اندیشه‌های غرب گرایانه است زیرا نمی توان با مدیریت رفاه گرایانه، منفعت طلب و بدون دانش سیاسی، اقتصاد مقاومتی را مدیریت کرد.

وی عنوان کرد: رسیدن به مراکز قدرت و چپاول ثروت نقطه اشتراک جهان استکبار است و تحت هیچ شرایطی نباید به جبهه ظلم اعتماد کرد، مدیریت جهادی تنها راه پیدا کردن اقتدار در عرصه بین المللی و منطقه ای و رکن مهم اقتصادی مقاومتی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: تهاجم اقتصادی موضوعی جدید نیست که برای مقابله با آن راه و روش جدیدی ارائه کنیم بلکه برای مقابله با آن فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار قرار دهیم.

صفایی بوشهری گفت: جبهه استکباری پروژه تحریم اقتصادی را از دیر باز طراحی و اجرا کرده است تا مردم دچار مشکلات فکری و ساختاری با رهبری شوند و از ولایت جدا شوند؛ پیامبر(ص) اقتصاد مقاومتی را در شعب ابی طالب به مدت سه سال اجرا کرد و بعد از سه سال مقاومت فتح الهی حاصل شد.

وی با اشاره به اینکه برای داشتن ارکان اقتصادی ملی و بین المللی چاره ای جز اجرای اقتصاد مقاومتی نداریم، اظهار کرد: باید نقشه جامع سند دانش بنیان اقتصاد را تدوین کنیم تا بتوانیم با بانک اطلاعات و نقشه آمایشی سند توسعه و پیشرفت را بر اساس اقتصاد مقاومتی طراحی کنیم.

امام جمعه بوشهر تأکید کرد: شناسایی و بکارگیری مدیران جهادی و ایجاد فضای امن مدیریتی برای مدیران و همچنین جلوگیری از سیاسی شدن فضای کاری مدیران از جمله راهکارهای مورد نیاز برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی است.

صفایی بوشهری افزود: به جای مناطق آزاد تجاری باید به دنبال ایجاد مناطق آزاد علم و فناوری و دانش به منظور صادرات و واردات علم و دانش باشیم.

کد خبر 3757903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha