۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۲۱:۳۳

مهین ترابی مطرح کرد؛

کتاب را بعد از مطالعه اهدا می کنم

کتاب را بعد از مطالعه اهدا می کنم

مهرانه مهین ترابی گفت: اهل دوباره خواندن کتاب ها و بایگانی کردن شان نیستم و کتاب ها را بعد از مطالعه می بخشم مثلا چند سال پیش چندین کارتن از کتاب هایم را به یک کتابخانه هدیه دادم.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرانه مهین ترابی بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر با حضور در برنامه تلویزیونی «کتاب باز» گفت: هر کتاب یک جهان است و من در گذشته حوزه مطالعاتی خیلی آشفته ای داشتم و در هر زمینه ای مطالعه می کردم اما امروز گمشده ذهن و احساسات خود را در کتاب مثنوی معنوی پیدا کرده ام.

وی ادامه داد: به نظر من تمام معارف بشری و تمام علمی که بشر در سخنوری در ادبیات و فلسفه و عرفان کسب کرده یک طرف و برای من مولانا یک طرف است.

مهین ترابی در ارتباط با بخشش کتاب های خوانده شده، گفت: عموما اهل دوباره خواندن کتاب ها و بایگانی کردن شان نیستم و کتاب ها را بعد از مطالعه می بخشم مثلا چند سال پیش چندین کارتن از کتاب هایم را به یک کتابخانه هدیه دادم.

این بازیگر با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب خوانی گفت: نباید کتاب را پرستید بلکه کتاب باید در جان انسان تاثیر بگذارد و این جان انسان است که با ارزش است و باید پربار باشد. کتاب در واقع خورشیدی است که باید در معرض تابش آن قرار گرفت و انرژی و نور آن را با جان جذب کرد و این نور را به دیگران هم هدیه داد.

مهین ترابی در پایان گفت: حتما کتاب بخوانید؛ کتاب واقعا بهترین یار انسان است و این تنها یک شعار نیست. هیچ چیز مانند یک کتاب خوب انسان را به رویا و به سفری که روح را جلا می بخشد نمی برد. کتاب دریچه های تازه ای به روی انسان می گشاید و زندگی را معنای بهتری می بخشد. می توان گفت که کتاب خود معنای زندگی است و همه چیز را می توان در آن یافت.

برنامه تلویزیونی «کتاب باز» روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰ از شبکه نسیم پخش می شود.

کد خبر 3760859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کتاب خوان ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      0 0
      با سلام خانم مهین ترابی هنرمند خوبی هستن و اینکه میگن اهل مطالعه هم هستن بیشتر در دل خانواده ها جا میگیرن.