۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۴۳

هواشناسی البرز اعلام کرد:

بارش باران در ارتفاعات البرز/اعلام وضعیت جوی محور چالوس

بارش باران در ارتفاعات البرز/اعلام وضعیت جوی محور چالوس

کرج - اداره کل هواشناسی استان البرز برای امروز، چهارشنبه در ارتفاعات استان رگبار باران، گاهی رعد و برق و در در بعضی ساعات وزش باد شدید موقتی را در سطح استان پیش بینی کرد.

منصور رحمانیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام وضعیت جوی استان، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی با شمالی شدن جریان ها روی دریای خزر و همراهی آن با شرایط ناپایدار تراز میانی جو، ابرناکی، بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد در سواحل دریای خزر شروع شده و امروز چهارشنبه نیز تشدید می شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برای امروز، چهارشنبه رگبار باران، گاهی رعد و برق در ارتفاعات استان پیش بینی می شود، گفت: در بعضی ساعات وزش باد شدید موقتی در سطح استان دور از انتظار نیست.

پیش بینی گرد و خاک در کرج

مدیرکل هواشناسی استان البرز توصیه کرد: برای جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی، تمهیدات و اقدامات لازم از سوی شهروندان و دستگاه های متولی انجام شود.

وی در ادامه وضعیت جوی محور چالوس را تشریح کرد و گفت: وضعیت جوی در این محور نیمه ابری در برخی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده خواهد بود.

رحمانیان ماکزیمم سرعت باد در محور چالوس را ۷۲ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز وضعیت جوی شهرستان کرج را ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد خیلی شدید، در پاره ای نقاط گرد و خاک و رگبار پراکنده به همراه کاهش دما اعلام کرد.

اعلام وضعیت جوی شهرستان ها

وی کیمینه دمای هوای شهرستان طالقان را ۹ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: وضعیت جوی در این شهرستان کمی ابری همراه با رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، احتمال تگرگ و کاهش دما خواهد بود.

رحمانیان وضعیت جوی شهرستان های هشتگرد و نظرآباد را کمی ابری، همراه با رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش دما اعلام کرد و گفت: در حال حاضر کمینه دمای این شهرستان ۱۱ درجه سانتی گراد است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز وضعیت جوی شهرستان های اشتهارد و فردیس را کمی ابری همراه با کاهش دما و در برخی مناطق همراه با گرد و خاک اعلام کرد و گفت: کمینیه دمای این دو شهرستان امروز چهارشنبه، به ترتیب ۱۶ و ۱۷ است.

اشتهارد گرمترین نقطه البرز

رحمانیان کیمینه دمای هوای امروز منطقه دیزین را ۱۰ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: احتمال بارش تگرگ و کاهش دما وجود دارد.

وی خنکترین نقطه استان را شهرستان طالقان با کمینه دمای ۹ درجه سانتی گراد و گرمترین نقطه استان را شهرستان اشتهارد با بیشینه دمای ۳۵ درجه سانتی گراد اعلام کرد.

کد خبر 3763819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha