۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۴۵

امام جمعه بوشهر:

۲۴ مدرسه علمیه خواهران و برادران در استان بوشهر پیش‌بینی شده است

۲۴ مدرسه علمیه خواهران و برادران در استان بوشهر پیش‌بینی شده است

بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ۲۴ مدرسه علمیه خواهران و برادران برای استان بوشهر پیش‌بین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاح ساختمان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان بوشهر اظهار داشت: دشمنان تمام تلاش خود را برای ضربه‌زدن به این نظام و انقلاب به کار گرفته‌اند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

وی با اشاره به راهکارها و دسیسه‌های مختلف و متنوع دشمنان برای ضربه‌زدن به این نظام و انقلاب خاطرنشان کرد: ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان یکی از مهمترین راهبردهای دشمنان در شرایط کنونی است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به همراهی رخی از کشورهای همسایه با دشمنان اسلام، تصریح کرد: این همراهی باعث شده تا دشمنان اسلام بتوانند در مسیر تفرقه حرکت کنند.

وی به نقش بسیار مهم حوزه‌های علمیه در ترویج فرهنگ اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمن از هر تلاشی برای ایجاد اسلام‌هراسی استفاده می‌کنند و علمای دینی باید در ترویج فرهنگ اسلامی نقش‌افرینی کنند.

صفایی بوشهری از تدوین سند چشم‌انداز حوزه‌های علمیه استان بوشهر خبرداد و افزود: براساس این سند ۱۲ مدرسه علمیه در بخش برادران، ۱۲ مدرسه علمیه خواهران و یک مرکز جامعه‌المصطفی آماده‌سازی می‌شود.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران بوشهر پرشتاب طرح‌های تدوین شده را اجرایی می‌کند افزود: این مدرسه‌های علمیه در استان بوشهر با ۱۰۰ استاد فعالیت می‌کند به‌گونه‌ای که اجرای بسیاری از طرح‌های حوزه علمیه مرکز به استان بوشهر سپرده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ایجاد کتابخانه در فضای مجازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: این کتابخانه با ظرفیت ۷۵ هزار کتاب طراحی شده که بر اساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ ایجاد می‌شود.

کد خبر 3780750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha