۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۹:۲۲

در ارتباط ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور با وزیر جهاد کشاورزی؛

بهره برداری از ۱۱۸ طرح عمرانی، تولیدی و کشاورزی در قزوین آغاز شد

بهره برداری از ۱۱۸ طرح عمرانی، تولیدی و کشاورزی در قزوین آغاز شد

قزوین- در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به استان قزوین، در مراسم و ارتباط ویدیو کنفرانسی بهره برداری از ۱۱۸ طرح تولیدی کشاورزی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش در ارتباط ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور با وزیر جهاد کشاورزی بهره برداری از ۱۱۶ طرح کشاورزی و دو عملیات اجرایی با اعتباری بالغ بر ۴۱۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۰۰۰ نفر آغاز شد.

این طرح ها شامل  ۵۵ پروژه سیستم های آبیاری تحت فشار در سطح ۱۵۰۰ هکتار با اعتباری معادل ۱۴۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۶۰ نفر است، که با افتتاح این طرح سطح اجرای شبکه های آبیاری تحت فشار در این استان به حدود ۳۵ هزار هکتار افزایش می یابد.

در این سفر برای سالجاری در سطح ۲۰ هزار هکتار اجرای عملیات آبیاری تحت فشار با اعتبار ۱۵۱ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

همچنین تعداد ۲۹ پروژه در زیر بخشهای دام و طیور با اعتبار ۱۸۵ میلیارد ریال با ظرفیت ۵۳ هزار و ۶۶۷ تن تولید در سال و با اشتغالزایی بیش از یک هزار نفر به بهره برداری می رسد.

سه پروژه پرورش ماهی با ظرفیت ۲۳۷ تن در یک دوره و اشتغالزایی حدود ۱۴۱ نفر از دیگر طرح های قابل افتتاح بود.

همچنین در جربان سفر رئیس جمهور عملیات اجرایی ۲ هزار هکتار توسعه باغات در اراضی شیبدار با تولید سالانه ۹ هزار تن زیتون با اعتبار ۶۰۰میلیارد ریال و ۷۰ هکتار توسعه گلخانه سبزی و صیفی با ظرفیت ۲۲ هزار تن انواع محصولات کشاورزی با اعتبار ۱۳۰۰ میلیارد ریال آغاز می شود.

همزمان با سفر دولت به استان؛ اولین واحد پرورش گاو شیری و گوشتی نژاد سیمینتال به بهره برداری رسید نژاد گاو دومنظوره سیمینتال با ویژگیهای برتر در عملکرد تولید شیر و گوشت با هدف افزایش بهره وری احداث شده است.

از ویژگیهای این نژاد تولید ۲۵ کیلوگرم شیر در روز برای هر رأس گاو با چربی حداقل ۴ درصد و پروتئین ۳ و نیم درصد می باشد. قیمت تمام شده شیر در این پروژه پایین تر از قیمت تمام شده و قیمت فروش آن بالاترین قیمت در کشور است.

در شرایط تولیدی متوسط این نژاد نسبت به نژادهای موجود سازگاری و مقاومت و راندمان تولید مثل بالاتری نیز دارد و سیاست ما در این بخش جایگزینی بخشی از نژادهای شیری کشور با این نژاد است.

کد خبر 3782052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha