۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۲۰:۰۶

استاد حوزه و دانشگاه:

الگوگیری از شیوه زندگی حضرت زینب (س) یک ضرورت است

الگوگیری از شیوه زندگی حضرت زینب (س) یک ضرورت است

بجنورد- استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از الگوهای مهمی که رسالت زنان شیعه را تبیین می‌کند، حضرت زینب (س) است بنابراین الگوگیری از شیوه زندگی این بانوی بزرگوار یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرشته تختی بعدازظهر جمعه در همایش رهروان زینبی که در جوار امام‌زاده سید موسی بن جعفر (ع) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: زنان شیعه برای الگو گرفتن از حضرت زینب (س) باید شناخت عمیق از این بانوی بزرگوار به دست آورد تا بتوانند به‌عنوان چراغ راه زندگی خود قرار دهند.

تختی بابیان اینکه معرفت احساسی برای شناخت حضرت زینب (س) کارساز نیست، تصریح کرد: به‌منظور پیروی از این بانوی بزرگوار باید آگاهی خود را از زندگی ایشان بالا ببریم چراکه اشک ریختن برای مصیبت‌های حضرت زینب (س) به‌تنهایی کافی نیست.

وی  بیان داشت: شیعه به معنای پیروی از راه ائمه اطهار (ع) است بنابراین برای پیروی از آنان باید اهل بیت جویی کنیم.

این پژوهشگر حوزه دین گفت: معرفت احساسی برای ائمه به‌تنهایی کافی نیست بلکه برای شناخت آنان باید معرفت‌جویی و اهل‌بیت جویی را سرمشق خود قرار دهیم.

این استاد دانشگاه و حوزه اظهار کرد: همچنین برای شناخت بیشتر اهل‌بیت (ع) باید وارد جزئیات زندگی آنان شویم تا حقایق زندگی آن بزرگواران را موشکافانه دریابیم.

تختی بابیان اینکه دل‌بسته بودن به خاندان پیامبر (ص) کافی نیست، تصریح کرد: شیعه باید راه اهل‌بیت پیامبر (ص) را بپیماید چراکه آنان پیمودنی هستند نه ستودنی.

وی بابیان اینکه «عقلیه بنی‌هاشم» یکی از القاب حضرت زینب (س) است، گفت: این بانوی بزرگوار هیچ‌گاه از مسیر عقلانیت و تصمیمات صحیح بیرون نمی‌رفت و همیشه تدبیر پشتیبانه تصمیماتش بوده است به همین دلیل لقب «عقیله بنی‌هاشم» را گرفت.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: با توجه به اینکه حضرت زینب (س) دارای مال و ثروت، مقام و منصب بود هیچ‌گاه غرور و تکبر نداشت و همیشه از تجملات و تشریفات دوری می‌کرد.

تختی گفت: متأسفانه آنچه امروز برخی از زنان جامعه گرفتار آن شده‌اند تجملات و تشریفات است که اکثر طلاق‌ها به همین علت است بنابراین زنان شیعه می‌توانند راه صحیح زندگی کردن را از حضرت زینب (س) الگو بگیرند.

این استاد دانشگاه و حوزه تصریح کرد: حضرت زینب (س) همانند برخی از خانم های امروز هر حرفی را به زبان نمی‌آورد و در هر فتنه‌ای شرکت نمی‌کرد بلکه با عقلانیت تصمیم می‌گرفت.

وی بابیان اینکه زینب (س) اسوه شجاعت و استقامت بود، اظهار کرد: ایشان در بدترین شرایط توانست واقعه کربلا را مدیریت کند به‌طوری‌که دشمن نتوانست این واقعه را به نفع خود تمام کند.

تختی بزرگ‌ترین درس از حضرت زینب (س) را موضوع حیا، عفاف و حجاب اعلام کرد و گفت: یکی دیگر از القاب این بانوی بزرگوار «غیرت الله» بود چراکه در هر مکانی می‌دانست باید چگونه سخن بگوید و رفتار کند.

وی تأکید کرد: امروز بیشتر از هر زمان دیگری به سبک زندگی زینبی نیاز داریم، بنابراین برای دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) باید از سخن نخست این بانوی بزرگوار در واقعه کربلا که در مورد حیا، عفاف و حجاب بود تبعیت کنیم.

این پژوهشگر و محقق تصریح کرد: بانوان شیعه اگر خود را رهرو حضرت زینب (س) می‌دانند باید در مسیر زندگی این بانوی بزرگوار گام بردارند.

کد خبر 3795213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha