۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۸

استاد حوزه علمیه قم:

هدف مشترک سیدالشهدا(ع) و امام راحل براندازی حکومت فاسدان بود

هدف مشترک سیدالشهدا(ع) و امام راحل براندازی حکومت فاسدان بود

قم - استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: امام راحل و سیدالشهداء هر دو به دنبال براندازی حکومت فاسدان بودند و انگیزه هر دو قیام الهی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی نظری منفرد غروب جمعه در اجتماع عزاداران حسینی(ع) در میدان روح الله قم در سخنانی اظهار داشت: نقاط اشتراک بسیاری بین قیام امام حسین(ع) و نهضت امام راحل وجود دارد.

وی بیان داشت: حضور عزادارن و هیأت‌های مذهبی و تجمع آن‌ها در میدان روح الله نشان دهنده علاقمندی مردم به انقلاب و امام راحل و همچنین قیام و حماسه حسینی(ع) است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: از مشترکات بارز قیام سید الشهدا(ع) و امام راحل در حقیقت اصلاح امور امت و امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی داشتن روحیه سازش ناپذیری را از دیگر مشترکات قیام حسینی و انقلاب برشمرد و افزود: امام حسین(ع) از همان ابتدای امر فرمودند که ما با شخصی همچون یزید بیعت نمی‌کنم و و امام راحل نیز هیچ گاه در برابر طاغوت عقب نشینی نکردند.

حجت الاسلام نظری منفرد، با بیان اینکه ذلت ناپذیری از دیگر شعارهای حماسه حسینی(ع) بوده است، افزود: امام راحل نیز همواره به دنبال عزت مردم ایران و دنیای اسلام بودند.

وی با بیان اینکه امام راحل در داستان کاپیتولاسیون در برابر آمریکایی‌ها ایستادند و تن به ذلت ندادند، افزود: «هیهات من ذله» از شعارهای مهم نهضت حسینی بود که این شعار در انقلاب اسلامی ایران نیز ساری و جاری بود و سبب عزتمندی ملت ایران شد و ما باید شعارهای اصیل اسلامی را حفظ کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در قیام حسینی و نهضت امام خمینی انسان‌های شایسته حضور داشتند و این قیام‌ها را یاری کردند، افزود: گرچه تعداد این یاران در هر دو اندک بوده است اما آن‌ها افرادی شایسته و ولایتمدار بودند.

وی اضافه کرد: دیروز مردم در حمایت و پشتیبانی از امام راحل در صحنه حاضر بودند و امروز نیز همچنان از رهبر معظم انقلاب حمایت می‌کنند و ما تا وقتی پشتیبان ولایت فقیه باشیم انقلاب اسلامی ما بیمه خواهد بود.

حجت الاسلام نظری منفرد ادامه داد: امام حسین(ع) با شجاعت هرچه تمام در برابر حکومت غاصبان زمان ایستاد و در نهضت امام راحل نیز شاهد بودیم که ایشان در برابر شاه و تهدیدات وی ایستادگی کردند و از پای ننشستند.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: امام راحل و سیدالشهدا(ع) هر دو به دنبال براندازی حکومت فاسدان بودند و انگیزه هر دو قیام الهی بود و امام راحل همیشه مطرح می‌کردند که ما به دنبال انجام وظیفه هستیم و امام راحل همانگونه که امام حسین(ع) قیام عاشورا را مدیریت کردند انقلاب اسلام را رهبری و هدایت کردند.

کد خبر 3795318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha