۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۵۱

زیگما گابریل:

احتمال لغو معاهده تجاری میان اروپا و کانادا وجود ندارد

احتمال لغو معاهده تجاری میان اروپا و کانادا وجود ندارد

معاون صدراعظم آلمان امروز در اظهاراتی هرگونه احتمال لغو معاهده تجاری میان اروپا با کانادا را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، معاون صدراعظم آلمان امروز در سخنانی احتمال لغو معاهده تجاری میان اروپا با کانادا موسوم به «CETA» را رد کرد.

«زیگما گابریل» معاون صدراعظم آلمان که وزیر اقتصاد این کشور نیز به شمار می آید، امروز در سخنانی در این باره اعلام کرد: فکر نمی کنم که این توافق به شکست منتهی شود.

وی که پیش از آغاز نشست شورای تجاری اتحادیه اروپا با خبرنگاران صحبت می کرد، در ادامه تأکید کرد: اگرچه  کشورهایی از قبیل بلژیک و رومانی درباره این معاهده سئوالاتی را مطرح کرده اند، به عقیده من توافق مذکور شکست نمی خورد. باید به این دغدغه ها پاسخ داد.

لازم به ذکر است، «آن لیند» صبح امروز وزیر اقتصاد سوئد با انتشار مطلبی در صفحه توئیتر خود آورده بود: ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا خواهان عقد قرارداد تجارت آزاد میان اروپا و کانادا (CETA) هستند؛ اما بلژیک با اعلام مخالفت در این باره تأکید کرده است که در نشست پارلمانی روز جمعه خود رای صادره منفی در این باره را اعلام می کند.

این در حالی است که طی هفته گذشته تعدادی از کشورهای اروپایی مانند اسپانیا، بلژیک و آلمان شاهد برگزاری تظاهرات مخالفت آمیز در خصوص تجارت آزاد اروپا-کانادا بوده اند.

کد خبر 3799474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha