۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۲

مسئول فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی:

کمک ۲۰۰میلیارد ریالی مردم خراسان جنوبی به بازسازی عتبات عالیات

کمک ۲۰۰میلیارد ریالی مردم خراسان جنوبی به بازسازی عتبات عالیات

بیرجند- مسئول فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: از ابتدای تأسیس ستاد تاکنون مردم این استان ۲۰۰ میلیارد ریال به بازسازی عتبات مقدسه کمک کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محسنی ظهر سه شنبه در کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی با بیان اینکه مأموریت اسکان وتغذیه زائران اربعین با ستاد بازسازی عتبات عالیات است، اظهار کرد: استان خراسان جنوبی علی رغم تمامی محرومیت ها اما در کمک به بازسازی عتبات مقدسه رتبه اول کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی علی رغم جمعیت بسیار کم نسبت به دیگر استان‌های کشور اما از ابتدای تأسیس ستاد مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به بازسازی عتبات مقدسه کمک کرده‌اند، افزود: تعهد استان برای بازسازی عتبات عالیات در سال جاری سه میلیارد تومان بوده است که خوشبختانه تا کنون دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان محقق شده است.

مسئول فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات ۱۰ سال است که در عراق فعالیت می‌کند، تصریح کرد: حجم زائرانی که در اربعین به کشور عراق سفر می‌کنند در مسیر نجف به کربلا بیشتر است لذا سال گذشته استان خراسان جنوبی برای اولین بار در مسیر کاظمین به کربلا موکب‌هایی برای خدمت رسانی داشته است که مورد رضایت تمامی مردم و مسئولان بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز خراسان جنوبی موکب‌هایی در شهر مقدس کاظمین خواهد داشت، گفت: ۱۴ موکب تحت عنوان موکب‌های متحده خراسان جنوبی در مسیر کاظمین به کربلا به زائران خدمت رسانی خواهند کرد.

محسنی با بیان اینکه موکب‌های استان باید در طول شبانه روز اسکان و پذیرایی از ۲۰ هزار زائر را داشته باشد، اظهار داشت: آداب زیارت و نحوه تعامل با میزبان باید در دستور کار زائران قرار گیرد.

کد خبر 3800215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha