۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۲۹

فلاحت پیشه در مخالفت با دانش آشتیانی:

آموزش و پرورش نباید سیاسی شود/آشتیانی با درد معلمان آشنا نیست

آموزش و پرورش نباید سیاسی شود/آشتیانی با درد معلمان آشنا نیست

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس با بیان اینکه دانش اشتیانی فعال در فتنه و تحریم انتخابات بود، گفت: آموزش و پرورش حوزه بسیار حساسی است و سیاسی شدن آن به ضرر مملکت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت الله فلاحت پیشه صبح امروز به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس اظهارداشت: عمدتاً شما سوابق غیر آموزش و پرورشی دارید و روی برخی از موارد که سوابق آموزش و پرورشی وجود دارد، بحث داریم.

وی با اشاره به مسئولیت دانش در مجتمع آموزشی مفید، گفت: این مجتمع که در میان غیر انتفاعی ها است، خود اشرافی تر از سایر غیر انتفاعی ها است.

فلاحت پیشه با بیان اینکه درد ما این است که دوستانی که خارج از وزارت آموزش و پرورش، در آموزش و پرورش مسئولیت گرفته اند، در راستای اصل ۳۰ قانون اساسی عمل نکرده اند، گفت: متاسفانه در برنامه پیشنهادی شما جای آموزش دولتی خالی است.

وی تصریح کرد: هر جایی هم که شعاری داده شده برای آن برنامه عملی وجود ندارد و این نگرانی کلی کشور است.

فلاحت پیشه بیان کرد: در مفید و جاهای دیگری هم که بوده اید، تمام مسئولیت های آن را بپذیرید و بر عهده بگیرید. موارد مختلف مثل تحصن، فتنه و تحریم انتخابات را باید بپذیرید.

وی با بیان اینکه اینها در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش حوزه بسیار حساسی است و سیاسی شدن آن به ضرر مملکت است. تجربیات تاریخی مختلف نیز این را ثابت کرده است.

فلاحت پیشه تصریح کرد: موضوع دیگر این است که از آنجایی که ایشان با بدنه آموزش و پرورش ارتباط نداشته اند، امیدی نیست که مشکلات این وزارتخانه حل شود. برخی از دوستانی که با چندصد میلیون تومان پاداش پایان کار بازنشسته می شوند، چگونه می توانند درد یک معلمی را بفهمند که با حقوق یک میلیون تومانی بازنشسته می شوند.

فلاحت پیشه در ادامه گفت: جناب آقای رئیس جمهور فرمود کسی را آورده ایم که وزارت آموزش و پرورش را به آموزش عالی و وزارت علوم نزدیک کند؛ اگر می خواستید مشکل حل شود از آموزش و پرورش کسی را می آوردید.

وی با تاکید بر اینکه دوستانی که از جاهای دیگر آمده اند درد صنفی آنجا را دارند نه درد صنفی وزارت آموزش و پرورش را، تصریح کرد: من برنامه شما را با برنامه آقای فانی و برخی دیگر از وزرای گذشته مقایسه کرده ام و در عمل اتفاقی نیفتاده است. در این برنامه هم هیچ طرح عملیاتی داده نشده و تمام آن شعار است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب خاطرنشان کرد: کرامت، رتبه بندی و هم ترازی معلمان همه در عمل غایب است و روز به روز شکاف بین حقوق و مزایای معلمان با متوسط کشوری در حال بیشتر شدن است.

فلاحت پیشه با طرح این سوال که چقدر با درد معلمان حق التدریس آشنا هستید؟ گفت: حتی برخی از دستورانی که در راس داده می شود، در بدنه اجرا نمی شود و هنوز درد این عزیزان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بنده درک نمی کنم که بخشی از مدیران که بخش اعظمی از خانواده های آنها در خارج از کشور درس خوانده اند و زندگی کرده اند بتوانند برای ملت ایران مدیریت کنند، تصریح کرد: بنده این نکته را درک نمی کنم. اگر ایران سرزمین ماست، چرا خانواده ما اینجا زندگی نمی کند؟ چرا اینجا درس نمی خواند؟ چگونه می توانیم برای این کشور تصمیم بگیریم در شرایطی که خود ما در آن نیستیم.

نماینده مردم اسلام آباد غرب با اشاره به برنامه های وزیر پیشنهادی گفت: در صفحه ۱۴ برنامه ۲۰۳۰ شما تاکید کرده اید که بر اساس تعهدات نظام بین المللی نظام آموزشی را شکل خواهم داد. این تعهدات بین المللی آن دسته از تعهدات بین المللی است که در مقابل یونیسف، یونسکو و سایر نظامات تصمیم گیری در نظام لائیک غربی شکل گرفته است.

وی افزود: نگرانم روشی که در صفحه ۳ تحت عنوان روش مونتسوری گفته اید، یکی از این نظامات باشد؛ که این خیلی خطرناک است.

فلاحت پیشنه بیان کرد: این تعهدات بین المللی ممکن است بر متون برنامه درسی ما اثر بگذارد.

وی با اشاره به مطلبی در صفحه ۵ برنامه پیشنهادی گفت: فرموده اید که در اجرای مضامین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تمرکز می کنیم. مشکل اصلی جامعه ما این است که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کشور اجرا نمی شود. سندی که مقامات عالی کشور آن را تائید کرده اند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب با بیان اینکه در صفحه ۷ گفته اید که می خواهید این سند را بررسی محتوایی کنید، افزود: این یعنی آنکه آن را قبول ندارید. بررسی محتوایی یعنی بازگشت به اول و شکل دهی یک سری سند های آموزشی دیگر.

فلاحت پیشه با تشکر از رئیس جمهور برای توضیحات ارائه شده، خاطرنشان کرد: خواهش می کنم به کسی رای دهید که فضای فکری او با بدبختی های موجود در آموزش و پرورش متفاوت نباشد.

وی با بیان اینکه خیلی از برنامه هایی که در اینجا داده شده در جاهای دیگری هم داده می شود، گفت: اما هیچ کدام به عدد، رقم و عمل تبدیل نمی شود و مشکلات در حوزه معلمین و خانواده هایی که منتظر درس خواندن بچه های خود در قالب اصل ۳۰ قانون اساسی هستند، باقی است.

کد خبر 3812001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha