۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۰۷

هنر مهر در نمایشگاه مطبوعات-۲۵

حاتمی: «طهران بحر طویل» را روی صحنه می‌برم/ لذتِ بازی بداهه

حاتمی: «طهران بحر طویل» را روی صحنه می‌برم/ لذتِ بازی بداهه

محمد حاتمی اعلام کرد نمایشنامه «طهران بحر طویل» را نوشته و قصد دارد آن را روی صحنه ببرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حاتمی که این روزها در نمایش «هیچ در هیچ» روی صحنه است با حضور در غرفه خبرگزاری مهر از پروژه های سینمایی و تئاتری خود گفت.

وی درباره اجرای نمایش بداهه «هیچ در هیچ» به کارگردانی سیاوش طهمورث که در حال اجراست، گفت: یک تیم خوب بعد از مدت ها کنار هم جمع شده ایم و کاری بر اساس بداهه را صورت می دهیم و تا اینجای کار اجرای این نمایش بسیار راضی کننده بوده است.

وی درباره بداهگی این اجرا توضیح داد: همیشه طراوت و تازگی با خودش شور و هیجان به همراه دارد. وقتی نمی توانی چیزی را روی صحنه پیش بینی کنی، صحنه پر از پرسش هایی می شود که نمی دانی چه موقع پاسخش را پیدا خواهی کرد. برای من بازیگر در این اجرا مهم این است خواسته کارگردان را به درستی هضم و بتوانم اجرا و به مخاطب منتقل کنم.

حاتمی درباره چالش بازی بداهه نیز گفت: این چالش روی صحنه رخ و در مواجهه من با ۵ بازیگر دیگری که در ارتباط با سوژه تجربه های متفاوت و شکل بازی متفاوتی دارند، رخ می‌دهد. همچنین استرس زیادی روی صحنه برای بازیگر ایجاد می شود و او باید همزمان نگران بسیاری موارد از میزانسن تا دیالوگ ساختن تا ایجاد موقعیت و... باشد. این اتفاق نیاز به تمرکز صد در صد بازیگر روی صحنه دارد.

این بازیگر و کارگردان ادامه داد: بازیگری که بتواند خلق الساعه کار کند و فکرش متمرکز باشد مطمئنا می تواند موقعیت هایی رقم بزند که خودش هم نمی تواند آنها را پیش بینی کند.

وی درباره پروژه های کارگردانی که در پیش دارد نیز گفت: هم برای امسال و هم سال آینده کاری را پیش بینی کرده ام. یک صحبتی برای اجرا در ایرانشهر هم شده اما تا چیزی مقرر نشود نمی توانم رویش حسالب کنم. یکی از متن هایی که می خواهم کار کنم «طهران بحر طویل» است که خودم آن را نوشته ام. دیگری نمایشنامه «شش شخصیت در جستجوی نویسنده» با ترجمه پری صابری است که خود ایشان قبل از انقلاب یک بار آن را کارگردانی کرده بود و تصمیم دارم با یک تیم حرفه ای حتما آن را اجرا کنم.

حاتمی به تازگی بازی در مجموعه اپیزودیک «دیوار شیشه ای» به کارگردانی راما قویدل را به پایان برده است.

کد خبر 3817848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha