۱۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۱۵

در جلسه علنی شورای شهر کرج؛

اعتراض فرمانداری کرج به لایحه تملک بزرگراه شمالی رد شد

اعتراض فرمانداری کرج به لایحه تملک بزرگراه شمالی رد شد

کرج - اعتراض فرمانداری کرج به لایحه «خریداری و تملک اعیانی های معارض با پروژه بزرگراه شمالی به صورت کلیدی» در جلسه علنی شورای شهر کرج رد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه علنی شورای شهر کرج صبح سه شنبه به بررسی مخالفت فرمانداری کرج به بخشی از مصوبه «تایید و تملک اعیانی اراضی پروژه بزرگراه شمالی کرج» اختصاص داشت.

در نامه فرمانداری کرج آمده است: با توجه به عدم اعلام ارزش ریالی قطعات و همچنین عدم اعلام نظر کارشناس رسمی دادگستری مراتب بررسی و پس از تکمیل پرونده مجددا در قالب لایحه ای برای طرح در کارگروه انطباق فرمانداری ارسال و تا اطلاع ثانوی از اجرای آن خودداری شود.

فرمانداری کرج با لایحه شهرداری مبنی بر خریداری و تملک اعیانی های معارض با پروژه بزرگراه شمالی به صورت کلیدی و با وضع موجود با توجه به ضرورت اجرای طرح و رعایت حال ساکنان آن منطقه موافقت کرده است و با کلیات مصوبه مخالفتی ندارد ولی به منظور اطمینان بیشتر از صحت عملکرد و اقدامات آتی مطابق با شروط لایحه درخواست ارسال مصادیق مشروع لایحه را دارد.

پس از قرائت نامه فرمانداری کرج مبنی بر مخالفت با برخی از بندهای مصوبه خریداری و تملک اعیانی های معارض با پروژه بزرگراه شمالی به صورت کلیدی، محمدرضا رضاپور قائم مقام شهردار کرج اظهار کرد: عملیات اجرای این پروژه در محدوده پل طالقانی آغاز شده و نیازمند به تملک اراضی هستیم و اعتراض فرمانداری کرج وجاهت قانونی ندارد.

مخالفت فرمانداری بر اساس مستندات قانونی باشد

وی در ادامه با اشاره به اینکه فرمانداری کرج اعلام کرده است ارزش ریالی قطعات پروژه باید اعلام شود، گفت: تایید ارزش ریالی قطعات به عهده شورای شهر است و در قانون پیش بینی شده هیئت سه نفره پروژه را ارزیابی کند.

رضاپور با تاکید بر اینکه فرمانداری نمی تواند به تایید ارزش ریالی پروژه ها توسط شورا اعتراضی کند، از رئیس شورای شهر خواست به دلیل آغاز عملیات اجرایی پروژه و تملک قطعات پروسه تملک انجام شود زیرا شهرداری هزینه ۱۴ قطعه اعیانی این پروژه را می دهد.

در ادامه سعید فیروزگاه با اشاره به اینکه در نامه فرمانداری اشاره به قانون نشده است، گفت: فرمانداری باید برای مخالفت با بخشی از مصوبه موارد قانونی ارائه کند و مخالفت فرمانداری بر اساس مستندات قانونی باشد.

لزوم دقت شهرداری در ارسال لوایح به فرمانداری

مجید کاویانی، عضو شورای شهر کرج گفت: برخی از اعتراضات فرمانداری به ردیف های اعتباری مصوبات است که این اعتراض وارد است.

این عضو شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه اگر برای پروژه ها هزینه تعریف می شود باید ردیف اعتباری مشخص شود، گفت: در این مصوبه هیچ مبلغ کارشناسی وجود ندارد یعنی مشخص نیست که ردیف اعتباری دارد یا خیر، شاید فرمانداری به این بخش اعتراض دارد.

به گفته قائم مقام شهردار، فرمانداری کرج به قیمت اعتراض دارد در ادامه کاویانی به نامه فرمانداری استناد کرد که نوشته شده است «... با توجه به عدم اعلام ارزش ریالی ...» و گفت: اگر ارزش ریالی ذکر می شد اعتراضی را شاهد نبودیم.

قائم مقام شهردار با اشاره به اینکه طی ماه های اخیر فرمانداری به مصوبات شورا اعتراضاتی داشته است، خواستار دعوت فرماندار به شورای شهر شد.

رئیس شورای شهر نیز از شهرداری کرج خواست تا در ارسال لوایح و مصوبات به شورای شهر فرمانداری کرج دقت کند.

ضرورت تعیین تکلیف تملک اعیانی های پروژه بزرگراه شمالی

رضا شریفی عضو شورای شهر کرج نیز ضمن رد اعتراض فرمانداری کرج نسبت به مصوبه خریداری و تملک اعیانی های معارض با پروژه بزرگراه شمالی به صورت کلیدی، گفت: فرمانداری باید تطابق مصوبات با قانون را بررسی کند نه ارزش ریالی آنها را.

در ادامه علی ترکاشوند، شهردار کرج گفت: این مصوبه دارای ردیف اعتباری است و بر اساس قانون «نحوه تملک املاک واقع در طرح ها» از طریق هیئت کارشناسی تعیین و پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه اعتراض فرمانداری را قبول ندارد، بر ارائه مستندات قانونی تاکید کرد و گفت: شهرداری وظیفه دارد با تشریفات قانونی و اخذ نظریه کارشناسان رسمی دادگستری اقدام کند.

ترکاشوند تاکید کرد: شورا اجازه داده است که اعیانی این پروژه تعیین تکلیف و معبر باز شود.

شهردار کرج با تاکید بر اینکه لایحه شفاف است و مشخص نیست فرمانداری به چه چیزی اعتراض کرده، گفت: عرصه متعلق به دولت است و طبق قانون حق ذینفعان باید تعیین تکلیف شود.

ترکاشوند با تاکید بر اینکه اعتراض فرمانداری پذیرفته نیست، گفت: طبق قانون نحوه تملک املاک واقع در طرح های برای پرداخت حقوق اعیانی اقدام می شود.

اعتراض فرمانداری کرج به لایحه تملک بزرگراه شمالی رد شد

مصطفی سعیدی سیرایی خطاب به همتایان خود در شورا گفت: باید ضمن رد اعتراض فرمانداری خواستار ارائه مستندات قانونی باشیم.

سعیدی با اشاره به اینکه نهایت این لایحه به شورای حل اختلاف ارسال می شود، گفت: به شورای حل اختلاف اعلام کنیم که فرمانداری ایرادهای غیرقانونی لحاظ می کند.

غفو قاسمپور در ادامه با تاکید بر اینکه اعتراض فرمانداری شفاف و مشخص است، گفت: اعتراض فرمانداری کرج به عدم وجود ارزش ریالی خریداری و تملک قطعات اعیانی پروژه بزرگراه شمالی است که این مهم جزو اختیارات قانونی شورا است.

به گزارش خبرنگار مهر، اعتراض فرمانداری کرج به لایحه «خریداری و تملک اعیانی های معارض با پروژه بزرگراه شمالی به صورت کلیدی» پس از بررسی های فراوان رد شد.

کد خبر 3818768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha