۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۹:۱۶

رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران خبر داد:

ظرفیت اسکان بیش از ۲۵ هزار زائر در سه موکب شهرداری تهران در کربلا

ظرفیت اسکان بیش از ۲۵ هزار زائر در سه موکب شهرداری تهران در کربلا

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با اشاره به فراهم کردن امکانات مختلف برای ارائه خدمات به زائران از وجود ظرفیت اسکان بیش از ۲۵ هزار زائر در سه موکب این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام گیل آبادی در گفت‌وگو با رسانه ها به برخی از اقدامات انجام شده از سوی شهرداری تهران اشاره و اظهار کرد: شهرداری تهران همانند سال های گذشته تلاش کرده تا امکانات وسیع و مناسبی را در اختیار زائران حسینی(ع) قرار دهد.

وی با بیان اینکه زمینه های مناسب برای برگزاری بزرگترین پیاده روی عبادی و سیاسی جهان فراهم شده است، گفت: بخشی از خدمات رسانی در سه مرز مهران، چذابه و شلمچه برعهده شهرداری تهران است.

تدارک ۷۰ درمانگاه در مسیر نجف تا کربلا

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به اینکه اکثر زائران پیاده روی خود را از شهر نجف تا کربلا آغاز می کنند، تصریح کرد: شهرداری تهران در این مسیرها امکانات بسیار مطلوبی را برای زائران اعم از اسکان و پذیرایی از پنج هزار نفر در نجف اشرف، تدارک ۷۰ درمانگاه در مسیر نجف تا کربلا تدارک دیده است.

به گفته این مسئول شهرداری تهران در دو موکب حضرت صاحب الزمان (عج) و علی بن موسی الرضا(ع)  نیز به زوار حسینی خدمات ارائه می کند.

وی یادآورشد: این دستگاه در ورودی شهر کربلا همانند سال های گذشته امکانات لازم برای اسکان و پذیرایی بیش از ۲۵ هزار زائر حسینی(ع) در سه کمپ را تدارک دیده است.

انتقال زائران از مرز تا شهر کوت عراق با ۱۰۰۰ اتوبوس

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به راه اندازی زیرساخت های رفاهی در حوزه های بهداشتی، راه و... افزود: بیش از یک هزار اتوبوس باهمکاری سایر دستگاه ها برای حمل زائران از مرز تا شهر کوت عراق توسط شهرداری ساماندهی شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری در ستاد اصلی اربعین در وزارت کشور در هشت کمیته عضو و دارای مسئولیت است، خاطرنشان کرد: بخشی از امور حمل و نقل زائران نیز برعهده شهرداری تهران است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عمده فعالیت شهرداری در همایش پیاده روی اربعین حسینی(ع) برنامه های زیرساختی در زمینه نظافت شهر کربلا با استفاده از کارکنان داوطلب شهرداری و کمک های مردمی است.

گیل آبادی با بیان اینکه شهرداری تهران موکب ها و محل های اسکان خود را از دو هفته قبل از اربعین حسینی در مسیرهای مختلف کربلا برپا کرده است، افزود: این امکانات و خدمات دهی تا حتی یک هفته بعداز اربعین حسینی نیز به زائران ارائه می شود.

کد خبر 3823771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha