۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۲۴

هشدار دبیرکل ناتو به ترامپ: انزوا گزینه مناسبی نیست

هشدار دبیرکل ناتو به ترامپ: انزوا گزینه مناسبی نیست

دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درباره سیاست های انزواطلبانه رئیس جمهور جدید آمریکا هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، «ینس استولتنبرگ» با انتشار یادداشتی در «آبزرور» خطاب به «دونالد ترامپ» نوشت: تنها بودن یک گزینه نیست نه برای اروپا و نه برای آمریکا.

گاردین از این یاداشت با عنوان «هشدار دراماتیک ناتو به رئیس جمهور جدید آمریکا» یاد کرده است.

این یاداشت استولتنبرگ با توجه به یکی از  استراتژی های مهم ترامپ که به عبارت «نخست آمریکا» معروف شده، نوشته شده است.

دبیر کل ناتو در این یاداشت با اشاره به حوادث یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ (حمله به برج های دوقلو در آمریکا) می نویسد: بهتر است به جای پرداختن به اختلافات ۲۸ عضو ناتو و عمیق تر کردن آنها به این فکر کنیم که اتحاد تحت رهبری قدرتمند آمریکا چه مزیت هایی دارد.

پیش از استولتنبرگ «مادلین آلبرایت» وزیر خارجه پیشین آمریکا، نیز نسبت به سیاست های انزواطلبانه ترامپ بویژه در قبال ناتو هشدار داده و گفته بود: مساله امنیت ملی، یک مساله پیش پا افتاده نیست و آمریکا باید در ناتو به ایفای نقش بپردازد. ناتو یک مساله کلیدی است و ما برای یکدیگر مسئولیت داریم و این یک خیابان دوطرفه است.

آلبرایت نسبت به خطر انزوا طلبی هشدار داده و بر اهمیت مدیریت روابط آمریکا با چین و روسیه و پایبندی به توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرده بود.

ترامپ پیش از انتخاب به عنوان رییس جمهور، تهدید کرده بود حضور آمریکا در ناتو را کم می‌کند زیرا به گفته وی دیگر متحدان ناتو وظایف خود را در قبال این ائتلاف انجام نمی‌دهند.

کد خبر 3823809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha