۱۸ بهمن ۱۳۹۵، ۸:۰۹

«ترامپ» ماه مِی با رهبران «ناتو» دیدار می کند

«ترامپ» ماه مِی با رهبران «ناتو» دیدار می کند

رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با دبیرکل ناتو، موافقت خود را برای دیدار با سران پیمان آتلانتیک شمالی در ماه مِی سال میلادی جاری (۲۰۱۷)، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، برای دیدار با رهبران کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی در ماه می سال جاری میلادی، توافق کرد.

گفتنی است که از جمله شعارهای انتخاباتی ترامپ، اعمال فشار بر اعضای ناتو بود تا مشارکت بیشتری در تامین بودجه مورد نیاز این پیمان داشته باشند که در حال حاضر حجم زیادی از آن از سوی ایالات متحده پرداخت می شود.

البته پیشنهاد ترامپ با مخالفت اعضای هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات کنگره آمریکا مواجه شد و نگرانی عمیق رهبران کشورهای عضو ناتو را در پی داشت.

در بیانیه ای که کاخ سفید در شرح تماس تلفنی ترامپ و استولتنبرگ صادر کرد، می خوانیم: طرفین درباره چگونگی ترغیب اعضای ناتو به اجرای تعهدات خود در قبال تامین بودجه این پیمان، بحث و تبادل نظر کردند.

احتمال یافتن راه حلی صلح آمیز برای فرونشاندن درگیری های شرق اوکراین، از دیگر محورهای گفتگوی تلفنی ترامپ و دبیرکل ناتو، اعلام شد.

 علاوه بر موافقت ترامپ برای دیدار با سران ناتو در ماه می سال جاری میلادی، وی موافقت خود را برای حضور در اجلاس گروه هفت کشور صنعتی «جی ۷» که در ماه می در کشور ایتالیا برگزار می شود، اعلام کرده است.

کد خبر 3898243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha