۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۱:۰۳

با حضور مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق؛

نشست علمی «اربعین و جامعه مهدوی» در کربلا برگزار شد

نشست علمی «اربعین و جامعه مهدوی» در کربلا برگزار شد

کربلا- نشست علمی «اربعین و جامعه مهدوی» از سلسله نشست های تخصصی اربعین با حضور استادان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی در سالن جلسات دفتر بعثه مقام معظم رهبری در کربلا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، نشست علمی اربعین و جامعه مهدوی از سلسله نشست های تخصصی اربعین را با حضور استادان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی در سالن جلسات دفتر بعثه مقام معظم رهبری در کربلا برگزار کرد.

حجت الاسلام نجفی روحانی مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق، حجت الاسلام علیرضا پیروزمند قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی قم، اوسطی استاد حوزه و دانشگاه و غلامرضا بهروزی لک عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در این نشست تخصصی به ارائه دیدگاه های خود درباره موضوع اربعین و جامعه جهانی پرداختند.

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در سخنانی با تأکید بر توجه جدی مجامع علمی به ابعاد علمی و معرفتی و جهت دهی به بصیرت و معرفت بیشتر اربعین حسینی اظهار کرد: عشق چنانچه بعد از معرفت حاصل شود عمیق تر و پایدارتر است و در احادیث نبوی به این جنبه از عشق اهمیت و تأکید بیشتری شده است.

وی با بیان اینکه تحقق جامعه مهدوی خواسته همه انبیا و ائمه معصومین علیهم السلام بوده است و همه آنها برای تحقق انسان کامل تلاش کرده اند، گفت: عاشورا احیا کننده اسلامی است که در غدیر به صورت کامل ارائه شده بود و اربعین نیز تداوم و استمرار عاشورا است.

حجت الاسلام نجفی روحانی جامعه مهدوی را جامعه ای دانست که در آن خواسته های همه انبیا و همه معصومین علیهم السلام تحقق می یابد.

وی افزود: قرآن نقشه راه و زندگی ساز است و در جامعه مهدوی آنچه در قرآن بیان شده تحقق می یابد و هر آنچه امام حسین(ع) در عاشورا به دنبال آن بود عملی و محقق می شود. تمام صفات کمال به بار می نشیند و ظهور می یابد.

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی بیان کرد: مردم در اربعین کارهایی انجام می دهند که فوق العاده عالی و در حد بالای معرفت و انسانیت است.

وی با بیان اینکه در اربعین شاهد اوج گذشت، ایثار، فداکاری، عشق، زیارت، ارتباطات مردمی، انسجام، هماهنگی، آمادگی، صف آرایی و وحدت هستیم که در دنیا از نظر کمیت و کیفیت بی نظیر است، تصریح کرد: راهپیمایی اربعین بهترین مقدمه و حرکت برای ظهور است.

کد خبر 3827574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha