۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۲۶

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر:

سرشماری پستانداران در مناطق حفاظت شده استان بوشهر انجام شد

سرشماری پستانداران در مناطق حفاظت شده استان بوشهر انجام شد

بوشهر - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: سرشماری پستانداران در مناطق حفاظت شده استان بوشهر انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، حسین دلشب اظهار داشت: عملیات سرشماری پستانداران استان و مناطق شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم – تنگ باهوش واقع در شهرستان‌های دشتستان و تنگستان و منطقه حفاظت شده خاییز در شهرستان تنگستان، علفخواران شاخص آنها طی یک ماه گذشته پایش و آماربرداری شدند.  

وی افزود: این رشد در هر دو منطقه شاهزاده ابراهیم- تنگ باهوش ومنطقه خاییز حدود ۱۵ درصد بوده است. منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم – تنگ باهوش حدود ۴۵ هزار و ۳۱۵ هکتار وسعت دارد و پس از احداث پاسگاه محیط بانی در شهر کلمه بـخش بوشکان و حضور مامورین اجرایی محیط زیست در آن و بررسی های لازم و شناسایی گونه های گیاهی و جانوری منطقه، در سال ۱۳۹۰ با تصویب سازمان محیط زیست به‌عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شد. منطقه فوق با دارا بودن رودخانه دائمی باهوش و تعداد زیادی چشمه و پوشش گیاهی مطلوب از اهمیت زیستگاهی بسیار بالایی برخوردار اسـت. حضور انواع وحوش و پستانداران از جمله گربه سانانی مثل پلنگ از شاخص‌های اصلی تنوع زیستی آن است.

دلشب با تشکر از  مشارکت همه  همیاران محلی و دوستداران محیط زیست  از جمله  هیئت کوهنوردی شهرستان بوشهر که طی این دو عملیات آماربرداری پرسنل محیط زیست را همراهی کردند، افزود: امیدواریم با افزایش توان پرسنلی و تجهیزاتی در کنار همراهی همیشگی جوامع محلی و سمن‌های زیست محیطی، در آینده نزدیک شاهد بهبود هر چه  بیشتر شاخص‌های حیات وحش در این مناطق باشیم.

وی همچنین از تلاش شبانه‌روزی پرسنل و محیط بانان محیط زیست در شهرستان‌های دشتستان و تنگستان در صیانت و حفاظت از تنوع زیستی این مناطق، تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 3828626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha