۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۴۶

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید کرد:

لزوم حفظ روحیه بسیجی/مواضع امام (ره) اصول انقلاب است

لزوم حفظ روحیه بسیجی/مواضع امام (ره) اصول انقلاب است

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید به صراحت مواضع و فرمایشات امام (ره) را مورد توجه قرار داد گفت: مواضع امام (ره) اصول انقلاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه امروز شنبه در نشست مسئولین استانی به مناسبت هفته بسیج که در محل بیت امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، گفت: انشاءالله همه مسئولین استانی و مدیران کل در خدمت بسیج اسلام، بسیج خدا و رسول خدا باشیم که اینها هیچ وقت کهنه شدنی نیست.

وی افزود: یک سری حرف ها وجود دارد که آدم احساس می کند که دغدغه هایی هست. اگر به فرمایشات مقام معظم رهبری دقت کنیم ایشان همواره به آینده نگری تاکید داشتند و می فرمودند که باید ۲۰ سال از برنامه ها جلوتر باشیم تا توفیق داشته باشیم.

انقلابی بودن و عمل کردن سرمایه‌ای است که باید با آن کارها را مدیریت کرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به صحبت‌های سردار ریحانی در خصوص انقلابی بودن گفت: انقلابی بودن، انقلابی فکر کردن و انقلابی ماندن سرمایه است  و باید با این سرمایه همه کارها را مدیریت کنیم.

وی افزود: ما باید با سرمایه فوق، همه کارها را مدیریت کرده و رو به جلو حرکت کنیم و نگذاریم انقلاب کم‌رنگ شود و وادادگی داشته باشیم. لذا همه امورمان را همینجور مدیریت کنیم.

آیت الله علما با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به جوان‌ها گفت: ایشان می فرماید، امام (ره) در این وصیت‌نامه جلوه کرده است. چرا که خیلی ها نبودند و اصلا امام راحل را نمی شناختند و دلایل حرکت انقلابی او را نمی دانستند.

نمی توانیم مواضع و فرمایشات امام (ره) را توجیه کنیم

وی افزود: بنابه فرمایش رهبری، ما نمی توانیم مواضع و فرمایشات امام (ره) را توجیه کنیم. بلکه باید همان صراحت خودش اینها را حفظ کنیم و نگه داریم.

امام جمعه کرمانشاه، حفظ مواضع و فرمایشات امام (ره) را کار و مسئولیتی دانست که به عهده همگان است و گفت: همه در این زمینه مسئول هستند اما از ما بیشتر توقع می رود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: همیشه ما باید به این دغدغه رهبری توجه داشته باشیم که انقلابی فکر کرده، عمل کنیم و انقلابی باشیم.

مواضع و فرمایشات امام (ره) اصول انقلاب است

آیت الله علما با طرح این سوال که چطور می توان انقلابی بود و انقلابی عمل کرد؟ گفت: مقام معظم رهبری فرمودند وصیت نامه، مواضع  و فرمایشات امام (ره) اصول انقلاب است و چطور ندارد. بدون هیچ گونه توجیه باید به آن عمل کرد.

وی افزود: باید دید حرف امام (ره) ۳۶ سال پیش با ما چه بوده است. امام می فرمایند: روحیه بسیجی فتح الفتوح است که خیلی حرف ریشه دار و عمیقی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: تاکید بر روحیه بسیجی به این معنا است که همه مدیران، جمعیت، جوان‌ها، مراکز علمی ما این روحیه را باید داشته باشند.

آمریکا از روحیه بسیجی ما حساب می برد

وی افزود: وقتی روحیه بسیجی در همه بخش های ما باشد، همه چیز در اختیار شما بوده و فتح الفتوح است و همه قله ها را گرفته اید اما اگر بی رنگ و بی حال و بی رمق و این فرمی باشیم. ، یقیین بدانید که شکست خورده ایم. اما تا این روحیه بسیجی، سپاهی، ارتشی، مرزداری و انتظامی را ما داریم همیشه موفق هستیم.

آیت الله علما با بیان اینکه آمریکا می داند ما چه داریم و چه نداریم، گفت: آمریکا از این روحیه می ترسد و حساب می برد.

وی با اشاره به دوران ۸ سال دفاع مقدس گفت: ماها زمان مقدس چه داشتیم!؟ چرا آنها به دست و پا افتاده و همه دست به دست هم داده بودند!؟

امام جمعه کرمانشاه  یادآور شد: دوران دفاع مقدس، ۵۰ تا ۶۰ کشور مقابل یک مشت بسیجی دست به دست داده بودند.

وی افزود: باید روی این جمله امام (ره) که می فرماید «روحیه بسیجی فتح الفتوح است» کار کنیم. بگوییم یعنی چه؟ چه فتح الفتوحی است؟ باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

آیت الله علما ادامه داد: در جای دیگر امام (ره) می فرماید، با پشتوانه بسیج، همه چیز ممکن است. مسئولین با پشتوانه شما است که می توانند عمل کنند و موفق باشند.

بسیج بهترین و قوی ترین پشتوانه است

وی گفت: اگر هر مسئولی، هر دولتی، این معنا را بفهمد که این بسیج حاضر و آماده است، بهترین و قوی ترین پشتوانه است. لکن این مردم را ما باید حفظ کرده و نگه داریم.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه، هر جا یک پشتوانه ای دارد، افزود: پشتوانه آمریکا، پول، اسلحه، کلاهک های و دلارش است و به آنها می نازد و پشتوانه انقلاب نیز این مردم است که ما به آنها می نازیم.

وی با طرح این سوال که این مردم و پشتوانه بسیج را باید چگونه باید حفظ کنیم؟ گفت: اگر مسئولین از شما غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت.

آیت الله علما  خطاب به مردم و بسیجیان گفت:  امروز دنیا روی شما حساب باز می کند، آمریکا روی شما حساب باز می کند، این قلدری هایش را توجه نکنید، اینها همه از ناراحتی و ناتوانی اش است و می توانید شما چطور تخته او را شکستید.

وی افزود: تمام موارد فوق سیاست امام (ره) از سال ۴۲ بود و چند وقتی امام مقابل شاه ایستاد و پس از آن او را ول کرد و به سراغ رئیس جمهور آمریکا رفت. او این را به ما یاد داد.

آیت الله علما یادآور شد: امام (ره) در منزلشان در مورد کاپیتالاسیون فرمود: قرآن، اسلام و ملت ایران خصم رئیس جمهور آمریکا است. امام دو سه بار مردکی به این گفت و گرنه این را دیگر کنار گذاشت و از یک چنین قدرتی برخوردار است.

امام(ره) با روحیه بسیجی ریشه ۲۵۰۰ ساله ظلم را کند و دور انداخت

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به بیاناتش در خطبه های نماز جمعه دیروز گفت: امام (ره) به بسیجیان می فرمایند حاکمیت اسلام را به دست بگیرید. می توانید و می شود. امام چنین نگاهی به بسیج، نیروهای نظامی و مردم دارد. کما اینکه که خودش  کاری که همه می گفتند نمی شود را انجام داد و شد و ۲۵۰۰ سال ریشه را کند و دور انداخت.

وی افزود: لذا امام (ره) با آن دید تیزبین و آگاهش به همه ما که مسئولیتی داریم  توجه داشت.  لذا فرمود اگر مسئولین از شما غافل شوند از بسیج و روحیه بسیجی که فرمود فتح الفتوح است غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت.

آیت الله علما ادامه داد: امام (ره) بر غفلت نکردن از ظرفیت بسیج تاکید داشت و این را تکرار می کرد و همواره بر ایجاد ارتش ۲۰ میلیونی تاکید داشت و می فرمود، این ارتش ۲۰ میلیونی سقوط ابرقدرت‌ها را در پیش دارد.

وی افزود: ببینید امام راحل با چه قوت، نگاه و با چه دیدی صحبت می کرد.

امام راحل ۵۰ سال آینده را می دید و صبحت کرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به بیانات امام (ره) در سال ۴۲ گفت: ایشان روز عید فطر این سال در منزلشان صحبت می کرد می فرمود، من وقتی صحبت می کنم، ۵۰ سال آینده را می بینم و حرف می زنم.

وی  ادامه داد: منظور امام (ره) این بود که همینجوری و سیاسی صحبت نمی کنم بلکه عمق کار را می بینم و به آن توجه کرد و صحبت می کنم.

لزوم توجه مسئولین به مسئله نفوذ

آیت الله علما تاکید کرد: انشاء الله ما بتوانیم انسجاممان، اتحادمان که خواسته امام (ره) و خواسته مقام معظم رهبری است عمل کرده و این مسئله نفوذ را که یکی از مصادیق آن همین بی حالی، وارد نشدن، آستین‌ها را بالا نزدن، این به آن محول کرده و آن به این محول کردن، کم رنگ شدن روحیه اسلامی در مراکز ما و عدم مدیریت است توجه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: خروجی کار ما باید اسلامی باشد و این امروز توانمند و قدرتمند و نیرومند است، لذا فرموند این روحیه بسیج، بسیج قانع و بسیج حاضر فتح الفتوح است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: روحیه بسیجی روحیه ای فراتر از مرزها است و نه عراق، نه سوریه و نه ایران می فهمد و هر جا که تکلیف و وظیفه باشد، عمل می کند.

تا زمانی که با روحیه و تفکر بسیجی حرکت کنیم پیروز هستیم

وی تاکید کرد: تا زمانی که همه مسئولین و ملت ایران با همین فکر، همین تفکر و همین روحیه – که تا کنون نیز بابت آن هیچ ضرری نکرده ایم-  پشت سر رهبری، تفکر، نظرات و خواسته های ایشان بایستیم و اینگونه حرکت کنیم موفق و پیروز هستیم.

آیت الله علما با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص آمریکا و انتخابات اخیرش گفت: دیدید با چه بی اعتنایی فرموند ما کاری نداریم کی رئیس جمهور شده، نه عزا می گیریم، نه می خندیم نه خوشحال هستیم. اینها هر دو حزبشان با ما چکا رکردند و چه جفاهایی را به ما داشتند!؟. اینها قابل اعتماد نیستند و ما فقط باید متکی به خودمان باشیم.

وی افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری «اقدام و عمل» را باید در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار داده و بسیجی کار کنیم و جلو رفته و روی پای خودمان بایستیم.

کد خبر 3828896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha