۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۴۴

در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی مهر به عراق مطرح شد؛

مراسم عظیم اربعین می‌تواند پاسخگوی نیازهای فطری بشر باشد

مراسم عظیم اربعین می‌تواند پاسخگوی نیازهای فطری بشر باشد

کربلا - پژوهشگر حوزه مهدویت، دوران پیاده روی اربعین را یک بیداری جهانی دانست و گفت: اکنون این همایش بزرگ حسینی(ع) می‌تواند پاسخگوی نیازهای فطری بشر باشد.

حجت الاسلام غلامرضا بهروزی لک در حاشیه نشست اربعین و جامعه مهدوی که در سالن جلسات بعثه مقام معظم رهبری در کربلا برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی مهر به عراق گفت: حضور و حکومت ۲۵۰ ساله ۱۱ امام معصوم برای زمینه‌سازی حکومت مهدی موعود بوده است.

وی با بیان اینکه اهداف اکمال دین و حکومت ولایت الهی تحقق نیافته است، بیان کرد: اگر علی(ع) باب العلم پیامبر خاتم(ص) است، امام حسین(ع) چراغ و پرچم‌دار حکومت الهی است.

عضو شورای پژوهشی پژوهشکده مهدویت و آینده اندیشی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه دلالت و راهنمای دیگر ائمه اطهار برای احقاق حق خود خون حسین(ع) است افزود: حکومت ۲۵۰ ساله ائمه اطهار(ع) پرچم‌داری ولایت با باب العلم بودن علی(ع) و مصباح الهدایتی امام حسین(ع) شکل و غنا گرفت.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا امام مهدی(عج) در نخستین سخنرانی بعد از ظهور درباره خونخواهی امام حسین(ع) خواهند گفت، اظهار داشت: ضمن اینکه نباید از عمق فاجعه و مصیبت‌های دردناک روز عاشورا کوتاه آمد اما چیزی که نباید از آن غافل بود که در آن دوران امام حسین(ع) و قیام سید الشهدا بحث روز دنیا و محور گفتگوی بشر خواهد بود.

انقلاب اسلامی ایران نخستین حکومت ولایت فقیه در طول تاریخ شیعه است

حجت الاسلام بهروزی لک تشکیل حکومت انقلاب اسلامی را نخستین حکومت ولایت فقیه در طول تاریخ شیعه عنوان کرد و با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین در طول تاریخ به شیوه‌های مختلف انجام می‌شده است، گفت: در گذشته برخی از علما و فقهای برجسته به صورت محدود و فردی به سمت کربلا پیاده‌روی می‌کردند.

این پژوهشگر حوزه مهدویت با اعتقاد به اینکه پیاده‌روی اربعین در طول تاریخ سیر تکامل خود را طی کرده است، گفت: اکنون این همایش بزرگ حسینی(ع) به دوران بلوغ و تکامل خود رسیده و می‌تواند پاسخگوی نیازهای فطری بشر باشد.

وی با تأکید بر اینکه اربعین بستر ساز تحقق اکمال دین است، گفت: خون امام حسین(ع) مبلغ دین و پاسخگوی بحران معنای کنونی جهان است.

حجت الاسلام بهروزی لک با تصریح این مطلب که بشر امروز دچار سرگشتگی و نا امیدی است، گفت: حرکت عظیم و پر جنب و جوش مردم در اربعین حسینی(ع) نشان داده است که آینده از آن دینداران و دین مداران است.

وی سفینه النجاه و مصباح الهدی امام حسین(ع) را وسیله‌ای برای آرام کردن تلاطم روح و سرگردانی بشر امروز تلقی کرد و گفت: دنیا باید به این مفهوم اساسی دست یابد که حسین(ع) کشتی نجات و چراغ هدایت بشر است.

این پژوهشگر حوزه مهدویت با تأکید بر اینکه تحقق و تعیین زمان ظهور دست بشر نیست، گفت: اگر ایجاد ظهور دست بشر بود ائمه معصومین شرایط ظهور را فراهم می‌آوردند.

وی معرفت به امامت را عین تحقق فرج ارزیابی کرد و گفت: هیچ تکلیف فقهی برای ایجاد ظهور نداریم و باید همراه با استدعا از درگاه ایزدی با عمل خود زمینه‌ساز ظهور باشیم.

همایش پیاده‌روی اربعین می‌تواند زمینه‌ساز تحقق اکمال دین باشد

حجت الاسلام بهروزی لک، اربعین را یک بیداری جهانی دانست و گفت: شکل‌گیری همایش پیاده‌روی اربعین در دوره انقلاب اسلامی و در اوج بحران مکاتب فکری و معنوی می‌تواند زمینه‌ساز تحقق اکمال دین باشد.

وی ایجاد هیجانات کاذب از طریق راهپیمایی اربعین در مباحث ظهور امام عصر(عج) را تقبیح کرد و گفت: تلقین این نکته که وجود راهپیمایی اربعین حتماً نشانه نزدیکی ظهور است کار درستی نیست.

عضو مبلغان بعثه مقام معظم رهبری بر وظیفه گرایی در عصر غیبت تأکید کرد و گفت: به نظرم راهبرد «اویس قرنی» که پیامبر زمان خود را ندید اما پیامبرگونه زیست باید سرلوحه منتظران امام عصر(عج) باشد.

کد خبر 3829369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha