۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۵۹

مدیر کل اوقاف گلستان:

۶۸ موقوفه در رامیان ثبت شده است

۶۸ موقوفه در رامیان ثبت شده است

رامیان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: در شهرستان رامیان ۶۸ موقوفه شناسایی شده وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیف الله سهرابی پیش از ظهر دوشنبه، در جلسه شورای اداری شهرستان رامیان، اظهارکرد: بیش از ۸۰ درصد موقوفات استان مربوط به تعزیه داری ابی عبدالله الحسین است و سعی داریم موقوفات استانی را بروز رسانی کنیم.    

وی ادامه داد: در شهرستان رامیان ۱۱ بقعه متبرکه وجود دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هدفمان سوق دادن وقت به سمت موضوعات فرهنگی، قرآنی، دارویی و پزشکی است و در کشور سامانه ای برای واریز موقوفات به یک حساب طراحی شده است.  

حجت‌الاسلام سهرابی به شعار سازمان که «همه می توانیم یک واقف باشیم» اشاره کرد و گفت: همراهی واقف نیز می تواند موجبات خیرات را فراهم کرده و مسئولین هم می توانند در این امر مشارکت کنند.  

مدیر کل اوقاف گلستان از وجود ۱۲۲ مسجد در شهرستان رامیان خبر داد و افزود: ۷۶ مسجد متلعق به برادران اهل تشیع و ۴۶ مسجد متلعق به برادران اهل تسنن بوده که بعضی از آنها نیاز به خادم و دیگر موارد دارد و امیدواریم به لحاظ فرهنگی، مذهبی و خدماتی مورد توجه قرار گیرد.    

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان رامیان ۵۴ حسینیه و زینبیه داریم و  موقوفه میر سعدالله خان میر فندرسکی که بزرگترین موقوفه شمال شرق کشور است در اینجا واقع شده و می تواند نیازهای موقوفات، حوزه علمیه و مساجد شهرستان رامیان را تامین کند.    

وی بیان کرد: وقف مشارکتی را در روستاها با کمک روستاییان برای مرتفع کردن نیازهای موقوفات، بقاع متبرکه ومساجدبا همراهی و تبلیغ طلاب و روحانیون شروع کرده ایم.  

مدیر کل اوقاف گلستان در پایان به خیرات و اجر دنیوی و اخروی وقف اشاره کرد و افزود: تاکید مقام معظم رهبری به نگهداری موقوفات بوده و این امر باعث ماندگاری و احیاء موقوفه می شود.

کد خبر 3830037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha