۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۵

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل با مهر مطرح کرد؛

حضرت محمد (ص) پیام رحمت به همراه داشت/اسلام دین اعتدال است

حضرت محمد (ص) پیام رحمت به همراه داشت/اسلام دین اعتدال است

اردبیل – مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: پیامبر اکبر حضرت محمد (ص) پیام رحمت به همراه داشت و منش و تفکر این پیامبر عظیم الشان گواه این موضوع است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اکبر قیامی صبح یکشنبه در حاشیه همایش لبیک یا رسول‌الله مسجد اعظم اردبیل به خبرنگار مهر گفت: بعد از خلق انسان خداوند برای راهبری و هدایت صحیح وی، پیامبران را نازل کرده است.

وی با تأکید به اینکه انسان به تنهایی نمی‌تواند در این دنیا مسیر صحیح رستگاری را بیابد، اضافه کرد: به همین منظور پیامبران نازل شدند تا زمینه رشد معنوی انسان را موجب شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان واسطه هدایت معنوی انسان را نبوت دانست و متذکر شد: تکمیل کننده نبوت شخصیت والایی همچون پیامبر اکرم است که خداوند وی را ختم نبوت و پیامبری قرار داد و حجت خود را کامل کرد.

قیامی با تأکید به اینکه تنها با تمسک به پیامبران و امامان انسان می‌تواند از ورطه بلا و تباهی نجات یافته و در مسیر صحیح رستگاری و هدایت قرار گیرد، اضافه کرد: پیامبر اکرم حاوی پیام رحمت بود و در تمامی طول حیات و نبوت ایشان نشانه‌های آن مشهود است.

وی افزود: بر خلاف ادعای گروه‌های تکفیری و انحرافی امروزی حضرت محمد (ص)   دین معتدل را به میان مردم آورد و با هر گونه تندروی و بدخویی به نام دین مبارزه می‌کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تأکید کرد: در روایات متعدد پیامبر به مهر و محبت و رفتار حسنه در بین مسلمانان تأکید داشته و این در حالی است که گروه‌های تکفیری با ادعای جانب‌داری از اسلام به نا حق سر می‌برند و خون می‌ریزند.

قیامی افزود: در چنین شرایطی مسلمانان لازم است با هوشیاری و خوانش مجدد تفکر و بینش پیامبر و تدبر در آیات و روایات از انحرافات در امان بمانند و راه درست را از نادرست تشخیص دهند.

وی متذکر شد: همزمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) در ۱۷ امامزاده و بقاع متبرکه اردبیل مراسم لبیک یا رسول‌الله برگزار می‌شود تا گوشه‌ای از اندیشه‌های پیامبر در امامزادگان تبیین شود.

کد خبر 3835901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha