۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۳۳

مراسم سوگواری روزهای پایانی ماه صفر در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد

مراسم سوگواری روزهای پایانی ماه صفر در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد

مراسم معنوی با حضور جمعی از آذری‌های مقیم مسکو و محبان اهل بیت(ع) پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام بخت‌آور، مدیر مرکز اسلامی مسکو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم سوگواری روزهای آخر ماه صفر مصادف با سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) با حضور ارادتمندان خاندان نبوت (ص) در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد.

با فرارسیدن ایام پایانی ماه صفر، رحلت جانکاه پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم، شهادت دومین نور ولایت، صاحب کرامت و شفیع قیامت، امام حسن مجتبی علیه‌السلام و شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام، مرکز اسلامی مسکو به رسم هر ساله خود در این روزها میزبان عزاداران حسینی بود که دو ماه به احترام عزای حضرت ارباب روضه به پا داشتند.

این مراسم معنوی با حضور جمعی از آذری‌های مقیم مسکو و محبان اهل بیت (ع) پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حجت الاسلام بخت‌آور، مدیر مرکز اسلامی مسکو و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید در حسینیه این مرکز آغاز شد.

حجت الاسلام طهماسبی سخنران این مراسم در صحبت‌های خود به زبان آذری به بیان فضائل و مناقب پیامبر اعظم (ص) پرداخت و افزود: پیامبرانی که از سوی خدا و از میان انسان‌ها به پیامبری برگزیده شدند؛ وظیفه‌شان این بود که دست ما انسان‌ها را بگیرند و به آسمان برسانند؛ هیچ پیامبری نبوده که مردم را به خود دعوت کند، اما متأسفانه برخی مبلغان ادیان، هرجا که منفعت دنیا پیش آمده نتوانستند دنیایشان را فدای اعتقادات و پیامبرانشان کنند و از نام پیامبرانشان سوءاستفاده کردند.

مراسم سوگواری روزهای پایانی ماه صفر در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد

وی گفت: برای مثال موسی (ع) گفته بود بعد از من پیامبری خواهد آمد، اما همین که عیسی (ع) آمد، عالمان یهود دیدند اگر به عیسی (ع) ایمان بیاورند منافعشان به خطر می‌افتد و همین شد که عیسی (ع) را انکار کردند؛ حضرت عیسی (ع) نیز خبر داده بود که بعد از ایشان، پیامبری خواهد آمد به نام احمد (ص)، اما علمای مسیحی همچون علمای یهود، به واسطه منافع دنیوی، نبوت رسول اکرم (ص) را انکار کردند.

حجت الاسلام طهماسبی ادامه داد: در حال حاضر هم در مورد پیامبر اسلام (ص)، متأسفانه برخی دین داران به پیامبر علاقه دارند اما این علاقه ظاهری است چرا که برای شبیه شدن به پیامبر مورد علاقه خود تلاش نمی‌کنند. از دستورات دین او که از سوی پروردگار آورده شده اطاعت نمی‌کنند. مشکل انسان‌ها در زمان‌های مختلف و فلاکتشان در همین است که از پیامبرانشان اطاعت نمی‌کنند.

پیش از سخنرانی به زبان آذری، جمال بابایف نیز در سخنانی به زبان روسی به بیان روایتی از رسول گرامی اسلام (ص) پرداخت و گفت: طبق روایت‌های متواتر سنی و شیعه، حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها نخستین فرد از اهل‌بیت (ع) بود که پس از رحلت رسول خدا (ص) به آن حضرت ملحق شدند؛ و در روایتی پیامبر (ص) خطاب به حضرت زهرا (س) فرمودند: «تو نخستین کس از اهل بیتم هستی که به من ملحق می‌شوی».

در ادامه عزاداران با نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی ذاکران اهل بیت نوبت (ص) در سوگ رحلت رحمة للعالمین و خاندان ایشان، با اشک ماتم به سینه‌زنی پرداختند.

کد خبر 6215683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha