۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۱۷

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

بزودی لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت به مجلس ارائه می شود

بزودی لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت به مجلس ارائه می شود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین از آماده شدن لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در این معاونت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهیندخت مولاوردی ظهر دوشنبه در جمع بانوان فعال آذربایجان غربی در حوزه های مختلف افزود: سه تیم پژوهشی تکمیل این لایحه را در دستور کار خود دارند و به زودی این لایحه به مجلس ارائه خواهد شد.

وی همچنین از ارائه بسته جامع حمایتی زنان شاغل تا دو ماه آینده خبر داد و اظهارداشت:پس از ابلاغ سیاستهای کلی جمعیتی و مطالبه دقیق مشکلات زنان شاغل، ارائه بسته جامع حمایتی این قشر با همکاری سازمان برنامه و بودجه در دستور کار معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور قرار گرفت.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه با اتمام جمع بندی مسائل تا کمتر از دوماه آینده این بسته حمایتی ارائه خواهد شد، هدف از ارائه بسته جامع حمایتی زنان شاغل را ایجاد توازن بین کار و زندگی زنان شاغل عنوان کرد.

مولاوردی اضافه کرد: در این بسته که از اولویتهای برنامه ششم توسعه کشور نیز بشمار می رود ایجاد مهدهای کودک در کنار ادارات با مشارکت بخش خصوصی، ایجاد ساعات کار منعطف و شناور و دورکاری  برای برخی مشاغل خاص پیش بینی شده است.

عقدقرارداد با صندوق کارآفرینی امید برای حمایت از زنان کارآفرین

وی همچنین از عقد قرارداد معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور با صندوق کارآفرینی امید برای حمایت از زنان کارافرین خبر داد و گفت : در این طرح با تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال از طرحهای ارائه شده منطبق بر شاخصهای مصوب تسهیلات بانکی ارائه خواهد شد.

تجهیز و راه اندازی پارکهای بانوان در استانها به ویژه ایجاد پارک بانوان سردشت از دیگر محورهای سخنان معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص شناسایی گروههای آسیب پذیر بانوان در جامعه، اجرای برنامه های مختلف در خصوص اعمال عدالت جنسیتی و ویژگیهای برنامه ششم توسعه در حوزه زنان و خانواده نیز مطالبی بیان کرد.

مولاوردی با بیان اینکه سند اشتغال پایدار برای حمایت از زنان سرپرست خانوار تدوین شد گفت: زنان سرپرست خانوار در مناطق کمتر توسعه یافته مخاطبان اصلی این سند به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه سند تحول آفرین در بخش زنان، در انتظار تصویب شورای عالی اشتغال به سر می برد ادامه داد: دولت موضوعاتی مانند زنان بهبود یافته از اعتیاد، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و ایجاد تسهیلات برای زنان شاغل را در صدر اقدام های خود قرار داده و در این راستا ۲ کارگروه حمایت اجتماعی از زنان بهبود یافته و حمایت از زنان سرپرست خانوار در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تشکیل شده است.

تشکیل ۱۷ کارگروه در خصوص آسیب های اجتماعی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه درخصوص آسیب های اجتماعی ۱۷ کارگروه تشکیل شده است، گفت: تاکنون ۴۵ موافقتنامه و ۸۰ طرح نیز اجرا شده است.

مولاوردی همچنین از تهیه اطلس جامع وضعیت زنان خبر داد و افزود: این اطلس در خصوص بررسی آسیب های اجتماعی زنان تشکیل شده است.

ایجاد مرکز تخصصی و فوق تخصصی زنان و زایمان، ایجاد مرکز جامع سرطان بانوان، راه اندازی اورژانس اجتماعی در تمامی شهرهای استان و حضور زنان در پست های مدیریتی از جمله خواسته های اصلی مشاوران بانوان ادارات و سازمان های آذربایجان غربی در نشست با معاون رئیس جمهوری بود.

در این جلسه جمعی از بانوان شاخص در حوزه های اداری، کارآفرینی، فرهنگی، حوزه سلامت و نمایندگان تشکلهای مردم نهاد نیز مطالبات بانوان استان را طرح کردند.

کد خبر 3841777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha