۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

جذب دانشجویان خارجی باید اولویت اصلی دانشگاه علوم پزشکی باشد

جذب دانشجویان خارجی باید اولویت اصلی دانشگاه علوم پزشکی باشد

اصفهان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه باید اولویت اصلی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا اصغری ظهر چهارشنبه در همایش بین المللی‌سازی آموزش علوم پزشکی در اصفهان اظهار داشت: کشوری مانند مالزی برای جذب ۲۰۰ هزار دانشجوی خارجی، برنامه ریزی کرده است ما نیز با برخورداری از فرهنگ غنی و نیروی انسانی ارزشمندی که داریم می توانیم در این زمینه گام های خوبی برداریم و نقش خود را در پیشرفت علمی و به عنوان یک کشور قدرتمند علمی در دنیا ایفا کنیم.

وی بیان داشت: یکی از بسته‌های طرح تحول نظام سلامت، تحول در حوزه آموزش و بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی است.

 اصغری افزود: امروزه با گسترش ارتباط های جهانی، بین المللی کردن دانشگاه‌ها به توسعه نیروی انسانی، ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش، اثرگذاری در دنیا و بهره گیری از مزایای اقتصادی و توسعه ای کمک بسیاری می کند.

وی بیان داشت: گزارش کارگروه بین المللی سازی و ارائه مباحث بین المللی سازی در آموزش علوم پزشکی که کار خود را از سال گذشته در وزارت بهداشت آغاز کرده است در این همایش ارائه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: این کارگروه در قالب چهار محور اصلی تدوین و بسترسازی برای استقرار نقشه آمایش، طراحی و ساماندهی پرتال بین المللی سازی آموزش، اعتبار بخشی بین المللی به دانشگاه ها و طراحی مسیر راه فعالیت می‌کند که طراحی نقشه راه به عهده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

کد خبر 3843959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha