۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۳

فرمانده انتظامی استان قزوین:

توسعه عدالت سازمانی، راهکار کاربردی پیشگیری از جرایم سربازان

توسعه عدالت سازمانی، راهکار کاربردی پیشگیری از جرایم سربازان

قزوین- فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: توسعه عدالت سازمانی و حفظ منزلت سربازان در پیشگیری از وقوع جرم به ویژه فرار از خدمت مقدس سربازی، تاثیر شایانی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی محمودی روز سه شنبه در همایش پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح به بررسی علل و عوامل وقوع جرم و ارائه راهکار در پیشگیری از آن پرداخت و اظهار داشت: توجه به موضوع سرباز و تربیت این جوانان آینده ساز نظام، جزو منشور فرماندهی در انتصاب فرماندهان و مدیران است چرا که وقوع جرم حتی یک مورد هم در نیروهای مسلح زیاد بوده و قابل تحمل نیست.

وی فرار از خدمت را یکی از جرایم مبتلا به در نیروهای مسلح دانست و اضافه کرد: آگاه سازی کارکنان پایور و وظیفه در زمینه های فنی- ماموریتی و اخلاقی-اعتقادی از راهکارهای اجرایی در پیشگیری از وقوع انواع جرایم در نیروهای مسلح است.

فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه در سال های گذشته شاهد کاهش وقوع جرایم در مجموعه انتظامی استان بوده ایم، ادامه داد: برای بازگشت سربازانی که به علت های موجه اقدام به فرار از خدمت مقدس سربازی کرده اند، مشوق هایی در نظر گرفته ایم که از جمله آن ها به کارگیری سربازان متاهل در محل زندگی و تخفیف در مجازات، با هماهنگی سازمان قضائی نیروهای مسلح است.

سردار محمودی وجود مشکلات خانوادگی و معیشتی را از دیگر عوامل فرار سربازان از محل خدمت دانست و ابراز کرد: کمبود نیروی وظیفه ناشی از اشتغال عمده جوانان به تحصیل، فشار کاری متاثر از تعدد ماموریت ها در ناجا و وجود خلاء های روحی و عاطفی در عزیزان سرباز که از سن کمی نیز برخوردارند از عوامل اصلی بروز جرم در بین کارکنان وظیفه به شمار می رود که نیازمند توجه بیشتر خانواده ها به پشتیبانی و رفع نیازهای روحی و عاطفی این عزیزان است.

وی عنوان کرد: در راستای ایجاد و ارتقاء ساز و کار پیشگیری از وقوع جرم، به درمان و ارائه مشاوره های روانشناسی و خانواده در معاونت بهداشت و درمان و معاونت اجتماعی برای کارکنان وظیفه دارای مشکلات روحی، اقدام می شود.

فرمانده انتظامی استان قزوین شناسایی و کنترل آسیب های اجتماعی موثر را از دیگر راهکارهای کاربردی در حال اجرا در مجموعه انتظامی استان برشمرد و تصریح کرد: آموزش و ارائه مشاوره برای خانواده های سربازان و بیان عواقب جرم فرار از خدمت در بازگشت سربازان متواری به خدمت مقدس سربازی موثر است.

سردار محمودی در پایان با تاکید بر حفظ حرمت و منزلت سربازان، توسعه عدالت سازمانی و پرهیز از هرگونه تبعیض در به کارگیری کارکنان وظیفه، خاطر نشان کرد: همواره آسیب ها و تهدیدات استفاده از فضای مجازی برای کارکنان وظیفه تشریح می شود تا از فریب و انحراف و در نتیجه از فرار سربازان پیشگیری و جلوگیری شود.

کد خبر 3849459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha