۲ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۲۲

دبیر علمی و هنری همایش هنر و تبلیغ دینی:

ظاهر کتب دینی بیشتر مورد توجه باشد/ شرکت ۱۱۱ نفر در بخش مسابقه

ظاهر کتب دینی بیشتر مورد توجه باشد/ شرکت ۱۱۱ نفر در بخش مسابقه

قم - رئیس کانون هنر شیعی گفت: با توجه به پایین بودن کیفیت جلد و صفحه آرایی کتب دینی باید به این امر توجه جدی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود نجابتی پیش از ظهر پنج‌شنبه در همایش «کتاب آرایی دینی در فرهنگ و تمدن اسلامی» که در سالن همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: قم در نشر کتاب مقام دوم را دارد و پیشتاز در تولید کتاب‌های دینی است لذا باید به همه ابعاد تولید و انتشار کتاب توجه شود.

وی گفت: ایده‌ای که باعث شد به این سمت برویم در واقع صحبت‌هایی بود که میان ناشران و هنرمندان مطرح می‌شد مبنی بر اینکه کتاب‌های دینی از لحاظ ظاهر از کیفیت پایینی برخوردارند.

دبیر علمی و هنری دومین همایش هنر و تبلیغ با محوریت کتاب‌آرایی دینی در فرهنگ و تمدن اسلامی با توجه به سابقه آثار هنری در تمدن اسلامی، افزود: متأسفانه سهم ناچیزی از تولیدات به طراحی و گرافیک پرداخته می‌شود که باید به آن اهمیت بیشتری داده شود.

وی تصریح کرد: سعی کردیم تا با جمع آوری و نمایش آثار فاخر از هنرمندان برجسته و ایجاد مجموعه‌ای از آثار یک الگو و منبع برای ناشران و طراحان تبدیل شود.

نجابتی ادامه داد: قصد داشتیم تا آثار دیگر هنرمندان جهان را در این زمینه رصد کنیم که متأسفانه امکان پذیر نبود و امیدواریم در همایش‌های بعدی این اقدام صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه شاخصه‌هایی از هنر اسلامی در معماری پدید می‌آید، افزود: با این حال معماری به اندازه کتاب آرایی نمی‌تواند به روز باشد؛ هنر کتاب آرایی از همه امکانات و صنعت روز استفاده می‌کند و با نگاهی به گذشته فضای جدیدی را بوجود آورده گرچه نقدهایی به آن می‌شود.

این طراح گرافیک برجسته کشور با بیان اینکه این همایش در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار شده است، عنوان کرد: در بخش مسابقه ۷۰۷ فایل از ۱۱۱ شرکت کننده درقالب ۶۸۶ اثر به دبیرخانه فرستاده شده است.

وی با بیان اینکه ۴۳ مقاله، ۷ کتاب و ۴ پایان نامه فرستاده شده است، افزود: در ‌نهایت توسط هیئت داوران ۱۷ کتاب چاپ می‌شود و در بخش غیر رقابتی آثار ۴۰ هنرمند و ۱۰ مؤسسه انتشاراتی به نمایش درآمده است.

کد خبر 3857065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha