در پی جان باختن ۹۲ سرنشین هواپیمای روسی؛

بشار اسد برای «ولادیمیر پوتین» پیام تسلیت ارسال کرد

بشار اسد برای «ولادیمیر پوتین» پیام تسلیت ارسال کرد

«بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه به دنبال جان باختن حدود ۱۰۰ سرنشین هواپیمای نظامی روسی برای «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود پیام تسلیت ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سانا، «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در پیامی به «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود، حادثه سقوط هواپیمای نظامی روسی و جان باختن ۹۲ سرنشین آن را به وی تسلیت گفت.

بر اساس این گزارش، در پیام اسد خطاب به پوتین آمده است: دردمندانه خبر سقوط هواپیمای روسی را دریافت کردم.

در ادامه این پیام آمده است: در این هواپیما دوستانی حضور داشتند که قصد داشتند در جشن پیروزی اخیر و همچنین جشن سال نو میلادی با مردم ساکن «حلب» شریک شوند.

اسد در این پیام گفته است: ما به خانواده های قربانیان این حادثه تسلیت می گوییم. ما در مسیر عزتمندانه علیه تروریسم، تجاوز و تکفیر با یکدیگر شریک هستیم.

رئیس جمهوری سوریه در پایان پیام خود خطاب ضمن تسلیت به دولت و ملت روسیه به دنبال حادثه سقوط هواپیمای روسی، تصریح کرد: تداوم مبارزه با تروریسم موجب می شود تا صلح و ثبات در سوریه و روسیه و تمامی کشورهای جهان برقرار شود.

گفتنی است، وزارت دفاع روسیه در آخرین به روز رسانی از وضعیت هواپیمای «تی یو- ۱۵۴» روسی که صبح امروز با ۹۲ سرنشین، دقایقی پس از بلند شدن از فرودگاه شهر سوچی روسیه به دلایلی نامعلوم سقوط کرد، اعلام کرد که هیچ از یک از سرنشینان آن جان سالم به در نبرده اند.

 ظاهرا بقایای این هواپیما که به مقصد لاذقیه سوریه در پرواز بوده است، در فاصله ۱.۵ کیلومتری ساحل سوچی و در عمق ۵۰ تا ۷۰ متری از سطح دریا پیدا شده است.

این هواپیما حامل ۶۰ موزیسین گروه کُر «الکساندروف» و تعدادی خبرنگار بود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، «دیمیتری مدودف» نخست وزیر را مسئول کمیسیون تحقیق پیرامون این حادثه کرده است.

کد خبر 3859605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha