۷ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۵۰

در پی اعتراض کتابفروشان مطرح شد؛

قول مساعد پلیس برای رفع موانع دسترسی به کتابفروشی‌های انقلاب

قول مساعد پلیس برای رفع موانع دسترسی به کتابفروشی‌های انقلاب

در پی اعتراض برخی مالکان کتابفروشی‌های راسته انقلاب مبنی‌بر عدم دسترسی عابرین پیاده به کتابفروشی‌ها، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران برای حل این مشکل قول مساعد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، از هفته قبل و با آغاز ساماندهی تردد خودروها و همچنین اتوبوس‌های بی آر تی در محدوده میدان انقلاب و نصب نرده‌های ممتد از ضلع جنوب شرقی میدان انقلاب به سمت ایستگاه بی آر تی در این محدوده دسترسی مردم به کتابفروشی‌های راسته خیابان انقلاب تا ابتدای خیابان منیری جاوید با مشکل روبرو شده است.

بر اساس این گزارش در راستای مدیریت ترافیکی محدوده میدان انقلاب، از چندی قبل نرده‌های فلزی در این محدوده نصب و همچنین خط عبور عابر پیاده از ضلع جنوب شرقی میدان انقلاب به روبرو (شمال شرقی) پاک شده که این مسئله موجب مسدود شدن مسیر دسترسی عابرین به کتابفروشی‌های این محدوده شده است.

متعاقب این عملیات اجرایی که صبح امروز هم در حال انجام بود، کتابفروشان واقع در این محدوده در اقدامی اعتراضی اقدام به بستن کتابفروشی‌های خود کردند و خواستار رفع مشکل دسترسی عابرین پیاده به واحدهای صنفی خود شدند.

حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز و با حضور سردار مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی و همچنین مسئولان مربوطه در شهرداری منطقه و نیز محمود آموزگار رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، با مذاکره‌ای که میان آنها صورت گرفت قول مساعد از جانب پلیس راهنمایی و رانندگی تهران برای حل این مشکل به صنف کتابفروش داده و مقرر شد نصب نرده‌های فلزی ساخته شده و نیز ساخت و ساز در این عملیات مربوطه، فعلا متوقف شود و مراتب برای حل قطعی و نهایی مشکل در جلسات بعدی صورت گیرد.

در پی قول مساعد پلیس راهنمایی و رانندگی، کتابفروشان واقع در این محدوده هم به تجمع اعتراضی خود پایان دادند و کتابفروشی‌های خود را مجددا باز کردند.

محمود آموزگار رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران هم در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران به دلیل ساماندهی وضعیت میدان انقلاب و روانسازی ترافیک خودروها و اتوبوس‌ها در این محدوده، در اقدام به مسدود کردن مسیر دسترسی عابرین به پیاده راه خیابان انقلاب از محدوده ضلع جنوبشرق میدان انقلاب تا خیابان منیری جاوید کرده‌اند. این تصمیم البته در راستای روانسازی ترافیک صورت گرفته که از این حیث، کاملاً تصمیم درستی است و نیازمند تشکر اما از جهت اینکه توجهی به دسترسی مردم به کتابفروشی‌های واقع در این راسته نشده است، ایرادهایی دارد.

وی افزود: همکاران کتابفروش ما که در این محدوده فعالیت می‌کنند، با مشکل جدی در اجرای این طرح رو به رو شده‌اند و با نرده‌گذاری و بسته شدن راه‌های دسترسی، مراجعه مردم به این کتابفروشی‌ها به شدت کاهش پیدا کرده است. این تعداد از همکاران صنفی ما که حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ واحد را شامل می‌شوند، از هفته قبل شروع به نامه‌نگاری به ما به عنوان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، آقای صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد، آقای چمران رئیس شورای شهر تهران، پلیس راهور و شهردار منطقه ۶ کردند و یکشنبه هفته جاری هم در جریان برگزاری جایزه جلال آل‌احمد، مشکل خود را با آقای صالحی در میان گذاشتند که ایشان هم بنده را مسئول پیگیری این موضوع کرد.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران اضافه کرد:ما ضمن اینکه بر لزوم ساماندهی تردد خودروها و عابرین در این محدوده توسط پلیس راهور تاکید کردیم، اما در عین حال تقاضا کردیم که در اجرای این طرح، ملاحظه صنفی و اقتصادی کتابفروشان را هم بکنند.

آموزگار ادامه داد: در نهایت مقرر شد، مسیر مورد اشاره که مسدود شده بود، فعلاً بازگشایی شود و به حالت سابق برگردد اما در راستای اجرای این طرح که پلیس راهور برای آن زحمت زیادی را متحمل شده است و با توجه به تعامل خوب آقای بابایی شهردار منطقه ۶ و آقای آبادیان شهردار منطقه ۱۱ ، مقرر شد که ما جلسات بعدی را با همدیگر داشته باشیم و اگر هم لازم شد برای حل این مسئله از آقایان قالیباف و چمران هم کمک بگیریم. ما در این خصوص پیشنهاد دادیم که ساماندهیِ مورد نظر پلیس راهور در مورد این محدوده برای بهبود وضعیت تردد عابرین، از طریق نصب پل عابر پیاده و یا ایجاد زیرگذر، انجام شود.

کد خبر 3861254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha