با انتشار سندی صورت گرفت؛

بحرینی ها خواهان مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شدند

بحرینی ها خواهان مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شدند

جمع زیادی از شهروندان بحرینی با انتشار سندی ابراز مخالفت با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، جمع زیادی از شهروندان بحرینی با انتشار سندی از تمام مردم این کشور خواستند تا به منظور ابراز مخالفت با تمام اشکال عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل به امضاء کنندگان این سند بپیوندند.

در این سند که روز سه شنبه منتشر شده است نسبت به اقدام شماری از تجار بحرینی در استقبال از گروهی از صهیونیست ها و جشن گرفتن اعیاد یهودی با آنها ابراز خشم و انزجار شده است.

شهروندان بحرینی در این سند اعلام کرده اند: ما با اینکه بحرین به دروازه عادی سازی روابط با دشمن اسرائیلی تبدیل شود قاطعانه اعلام مخالفت می کنیم و از هر کسی که در این زمینه نقش داشته یا نسبت به مراوده با اسرائیلی ها تحت هر بهانه ای تشویق نماید تبری می جوئیم.

آنها همچنین افزودند: گروهی از تجار بحرینی که از اسرائیلی ها استقبال کرده و با آنها به رقص و پایکوبی پرداختند نماینده ما و میهنمان یعنی بحرین سازش ناپذیر نیستند.

شهروندان بحرینی همچنین بر همبستگی با مردم فلسطین و نیز «جمعیت بحرینی مقاومت در مقابل عادی سازی روابط با دشمن اسرائیلی» و «انجمن یاری فلسطین» تاکید کردند.

آنها همچنین تجار بحرینی و تمام استقبال کنندگان از هیات اسرائیلی را به عذرخواهی از مردم بحرین فراخواندند.

شهروندان بحرینی از اتاق بازرگانی و صنایع بحرین خواستند تا آندسته از اعضایی را که در استقبال از هیات اسرائیلی مذکور شرکت داشته اند مورد مواخذه قرار داده و از آنها بخواهد به دلیل این اقدام ننگین خود عذرخواهی نمایند.

لازم به ذکر است که همزمان با واکنش علمای بحرین به تحرکات دولت این کشور برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، هیأتی از خاخام‌های جنبش «حباد» اواخر هفته گذشته به بحرین سفر کرده و در آنجا جشن عید یهودی «حانوکاه» (نور) را برگزار کردند.

کانال‌های تلویزیونی و سایت‌های خبری اسرائیلی تصاویر بحرینی‌هایی که در منامه در کنار خاخام‌ها در حال رقص و پایکوبی هستند، نمایش دادند.

در همین راستا جنبش حماس فلسطین نیز با صدور بیانیه ای این اقدام را محکوم و بحرین را به ادامه پشتیبانی از آرمان فلسطین دعوت کرد.

اخیرا علمای بحرین تحرکات رژیم آل خلیفه برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و آن را «اقدام تحریک آمیز خطرناک» و خیانت بزرگ به امت اسلامی و عربی برشمردند.

پیش از این نیز سایت ویکی لیکس افشا کرده بود که «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین بارها آمادگی خود را جهت دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.

کد خبر 3861993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha