۱۴ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۲۶

آمار مقایسه‌ای نشر کتاب در آبان ۹۵ و ۹۴؛

رشد ۵۵ درصدی تعداد عناوین کتاب‌ها در یک سال گذشته

رشد ۵۵ درصدی تعداد عناوین کتاب‌ها در یک سال گذشته

بررسی آمار نشر و اطلاعات استخراج شده از بانک اطلاعاتی خانه کتاب، رشد ۵۵ درصدی را در تعداد عناوین منتشر شده در دومین ماه پاییز ۱۳۹۵ در مقایسه با آبان سال ۱۳۹۴ نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، در  آبان ماه سال گذشته، ۵۰۷۷ عنوان کتاب منتشر شده که این آمار در مقایسه با آبان سال ۱۳۹۵ با افزایش ۵۵ درصدی به ۷۸۷۹ عنوان کتاب رسیده است که از مجموع کل کتاب‌های منتشر شده در آبان ۹۵، ۵۶۴۷ عنوان کتاب مربوط به حوزه عمومی بوده که در مقایسه با دوره زمانی مشابه  سال گذشته، افزایش ۷۷ درصدی را نشان می‌دهد.

از مجموع ۷ هزار و ۸۷۹ عنوان کتاب منتشر شده در حوزه‌های مختلف، ۱۳۹۷ عنوان کتاب مربوط به حوزه کمک درسی بوده که ۱۳۹۱ عنوان آن تالیف و تنها شش کتاب ترجمه در این حوزه منتشر شده است و از مجموع کل کتاب‌های منتشر شده در این حوزه، ۲۸۹ عنوان کتاب جزو کتاب‌های چاپ اول و مابقی جزو کتاب‌های تجدید چاپ بوده‌اند.

همچنین، تعداد کتاب‌های منتشر شده حوزه کودک در آبان ماه سال ۹۵، به نسبت آبان سال گذشته ۳۹ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این آمار، در آبان ماه امسال، ۶ هزار و ۶۷ عنوان کتاب در تهران منتشر شده است که در  مقایسه با آبان سال گذشته با افزایش ۵۱ درصدی مواجه شده است. شهرستانی‌ها نیز در این آمار با انتشار ۱۸۱۲ عنوان کتاب توانستند به نسبت سال گذشته رشد ۷۲ درصدی را ثبت کنند. استان قم نیز با انتشار ۵۸۵ عنوان کتاب جایگاه دوم بیشترین تعداد عنوان کتاب‌های منتشر شده به نسبت کل کشور را از آن خود کرده است.

بر اساس این آمار، کتاب «جزء سی ام قرآن کریم: همراه با سوره مبارکه حمد و آیت الکرسی» از انتشارات «برگ سبز» با ۸۰۰ هزار نسخه و کتاب «رنگین کمان:انس با قرآن کریم در دوره پیش دبستانی» نوشته «الهه ستوده و مسعود تهرانی فرجام» در ۵۴ صفحه و با قیمت ۶ هزار تومان با ۱۲۰ هزار نسخه، درصدر پرتیراژترین کتاب‌های آبان سال ۹۵ قرار گرفته‌اند.

کتاب‌های منتشر شده در بازه زمانی یک ماهه آبان ۹۴ از سوی ۴ هزار و ۶۰۰ پدید آورنده انتشار یافته که از این تعداد ۱۱۸۵ نفر زن و مابقی مرد بودند. همچنین در همین دوره زمانی در سال ۹۵ تعداد ۶ هزار  و ۵۷۹  پدیدآورنده فعالیت داشته‌اند که از این تعداد ۵۰۰۸ نفر مرد و ۱۵۷۱ نفر آن زن بودند.

کد خبر 3867258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha