۱۴ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۲۹

معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد:

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بین ۱۲ دانشگاه علوم پزشکی برتر کشور

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بین ۱۲ دانشگاه علوم پزشکی برتر کشور

زاهدان-معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: براساس رتبه‌بندی جهانی برای نخستین‌ بار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به جمع ۱۲ دانشگاه و مؤسسه علوم پزشکی برتر کشور در زمینه پژوهش و تولید علم پیوست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، هوشنگ رفیق‌دوست اظهار داشت: براساس نتایج رتبه‌بندی جهانی(Essential Science Indicators) ESI، برای نخستین‌بار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به جمع ۱۲ دانشگاه و موسسه علوم پزشکی برتر کشور در زمینه پژوهش و تولید علم پیوست.

وی گفت: مبنای این رتبه‌بندی گردآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات یک درصد مقالات دارای بیشترین استنادات در پایگاه جهانی ISI Web of Sciences در فاصله ۱۰ سال و ۸ ماه (از ژانویه ۲۰۰۶ تا پایان آگوست ۲۰۱۶) است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه این دانشگاه از لحاظ متوسط تعداد استناد به ازای هر مقاله رتبه هفتم کشوری را در بین ۱۲ دانشگاه برتر کسب کرده است، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از این لحاظ بعد از دانشگاه‌های تیپ یک همچون علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی قرار گرفته است و جایگاه بالاتری نسبت به دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز، شیراز و مشهد دارد.

وی ارتقای زیرساخت‌های پژوهشی از جمله ساخت و راه‌اندازی مجتمع مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاه جامع تحقیقات، مرکز رشد و همچنین بانک سلول‌های بنیادی بند ناف را زمینه‌ساز موفقیت‌های بیشتر دانشگاه و محققین در آینده عنوان کرد.

کد خبر 3867489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha