۱۷ دی ۱۳۹۵، ۱۹:۵۵

رجب طیب اردوغان:

عملیات «سپر فرات» تا پاکسازی کامل منبج و الباب ادامه دارد!

عملیات «سپر فرات» تا پاکسازی کامل منبج و الباب ادامه دارد!

«اردوغان» بدون اشاره به حضور فاقد مجوز نظامیان ترکیه در سوریه وعراق و نقض حاکمیت آن ها مدعی شد:تا مطمئن نشویم مرزهایمان از تروریست ها پاکسازی شده است، از عملیات نظامی دست نمی کشیم!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ینی شفق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز در اظهاراتی خواستار وفاق ملی در برابر حملات تروریستی اخیر در این کشور شد.

رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در جمع هوادارانش در شهر «شانلی اورفه» (Şanlıurfa) واقع در جنوب این کشور درباره حملات تروریستی و همچنین انفجار روز گذشته در شهر «ازمیر» گفت: مهم نیست که چه کسانی تروریسم را در این کشور هدایت می کنند؛ آن ها بهای فجایع خود را خواهند پرداخت.

وی بدون اشاره به حمایت های این کشور از تروریست ها در سوریه با هدف براندازی دولت دمشق در ادامه تصریح کرد: کسانی که امروز با توسل به سازمان های تروریستی به پیگیری منافع خود می پردازند، به زودیِ زود خود قربانی شعله های آتش تروریسم می شوند؛ چرا که ما قصد داریم بر این مصائب پیروز شویم.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه همچنین با اشاره به حضور نظامیان این کشور که بر خلاف موازین بین المللی و بدون کسب مجوز از حکومت قانونی سوریه از ۲۴ آگوست سال ۲۰۱۵ میلادی در قالب عملیات موسوم به «سپر فرات» در شمال سوریه به سر می برند؛ ادعا کرد: ما به «جرابلس» وارد شدیم و «الباب» را به محاصره خود درآوردیم. ما از این کار دست نمی کشیم تا مطمئن شویم که مرزهایمان با عراق و سوریه از لوث وجود تروریست ها پاکسازی شده است.

لازم به ذکر است ترکیه از آگوست سال گذشته میلادی با هدف اعلامیِ مبارزه با تروریست های داعش، اما به قصد سرکوب شدید کردهای سوریه و عقب راندن آن ها به شرق رود فرات، به عملیات نظامی خود موسوم به «سپر فرات» مبادرت ورزیده است.

کد خبر 3870098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha