به ادعای یک منبع وابسته به دولت ترامپ؛

کاخ سفید از راه حل دو دولت عقب‌نشینی کرد

کاخ سفید از راه حل دو دولت عقب‌نشینی کرد

گزارش ها حاکی از آن است که رئیس جمهوری جدید آمریکا با پشت پا زدن به رویکرد دولت های قبلی واشنگتن، حصول سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین را لزوما به راه حل دو دولت محدود نمی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، یک منبع وابسته به دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری جدید آمریکا، می گوید سازش بین رژیم صهیونیستی و فلسطین ممکن است در چارچوبی غیر از راه حل دو دولت جستجو شود- رویکردی که به نوبه خود معرفِ چرخشی ملموس در راستای فاصله گرفتن از سیاست «باراک اوباما» رئیس جمهوری قبلی آمریکا در برخورد با این مقوله است.

این منبع آگاه که نامی از وی برده نمی شود، در عین حال مدعی شد که ترامپ مشتاق آغاز روندی در راستای تسهیل مذاکرات سازش میان طرفین دعوی و امیدوار به نزدیک کردن (مواضع) آنها با یکدیگر در آینده نزدیک است.

وی همچنین مدعی شد که تصمیم در خصوص اینکه مذاکرات سازش شامل چه مواردی شود بر عهده طرفین اسرائیلی و فلسطینی است و هدف صلح است و نه لزوما حصول آن از راه حل دو دولت.

گفتنی است که امروز چهارشنبه، کاخ سفید خود را آماده پذیرایی از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی می کند.

برای دهه های متوالی، رویکرد واشنگتن حصول توافق سازش از راه مذاکره مستقیم بین طرفین درگیری بوده است تا به این ترتیب به اسم تشکیل دو کشور مستقل، رژیم صهیونیستی نیز از سوی فلسطینیان به رسمیت شناخته شود.

اگرچه رویکرد دو دلت از سوی همه کشورهای ذینفع در حل مسئله فلسطین پذیرفته نیست، هر گونه نشانه ای مبنی بر تغییر آن نیز می تواند اعتراضاتی را در جهان اسلام به همراه داشته باشد به ویژه در برهه ای که آمریکا برای شکست داعش نیازمند کمک مسلمانان اهل تسنن و تشیعِ منطقه است.

گفتنی است با وجود اینکه اظهارات این منبع وابسته به کاخ سفید در رسانه هایی چون فرانس پرس و رویترز منعکس شده است، وزارت امور خارجه آمریکا ابراز بی اطلاعی کرده و می گوید هیچ خبری مبنی بر فاصله گرفتن دولت جدید واشنگتن از راه حل دو دولت دریافت نکرده است.

در همین راستا، برخی از مقامات وابسته به وزارت خارجه آمریکا گفتند که این نهاد شفاف سازی در خصوص اظهارات نسبت داده شده به کاخ سفید در زمینه عقب نشینی از راه حل دو دولت  را خواستار خواهد شد.

کد خبر 3907681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha