۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۵۱

وزیر خارجه مجارستان:

ادامه تحریم های روسیه به معنای خودزنی است

ادامه تحریم های روسیه به معنای خودزنی است

وزیر خارجه مجارستان با بیان این مطلب که ادامه تهدیدها علیه روسیه به معنای شلیک به پای خودی است، نسبت به کاهش تحریم های ضد روسیه ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان در مصاحبه با ریا نووستی گفت که در صورت بهبود روابط میان مسکو و واشنگتن، احتمال کاهش یافتن تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه وجود دارد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه مجارستان گفت: من فکر می کنم، اگر روابط میان روسیه و آمریکا در آینده بهبود یابد، آنگاه تحریم های اتحادیه اروپا می تواند برداشته شود.

«پیتر سزیارتو» افزود: به لحاظ اقتصادی، مبرهن است که ما بیشتر به خودمان ضربه می زنیم تا روسیه. یا هرچه با تحریم ها به روسیه ضربه بزنیم، این ضربه متوجه ما هم خواهد بود. پس این کار مانند شلیک به پای خودی است.

وی همچنین با اشاره به مواضع متفاوت کشورش در قبال روسیه نسبت به همسایگان مجارستان همچون لهستان افزود: مطمئنا ما در قیاس با کشورهای حوزه بالکان و لهستان مواضع متفاوتی با روسیه داریم و روسیه را به چشم تهدیدی علیه مجارستان نمی بینیم... ما از این موضع انتقاد نمی کنیم و آنها را قضاوت نمی کنیم. به این نگاه احترام می گذاریم و البته می دانیم که این موضعی متفاوت با موضع ماست. آنها (روسیه) هم پیمان ما هستند.

گفتنی است تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه از سال ۲۰۱۴ و در پی شکل گیری درگیری میان مسکو و کی یف در شبه جزیره کریمه و پس از آن شرق اوکراین مصوب شده و به اجرا در آمدند.

کد خبر 3919253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha