۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۱۱

با هدف رفع مناقشات؛

نماینده پیونگ یانگ به مالزی سفر کرد

نماینده پیونگ یانگ به مالزی سفر کرد

خبرگزاری شینهوا از سفر یک نماینده عالی رتبه کره شمالی به مالزی به منظور رفع مناقشات پیش آمده بین دو کشور بر سر موضوع قتل یک تبعه پیونگ یانگ در فرودگاه کوالالامپور، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، «ری تونگ ایل» نماینده سابق کره شمالی در سازمان ملل متحد برای برطرف کردن اختلافات پیش آمده بین کشورش و مالزی بر سر موضوع قتل یک تبعه پیونگ یانگ در فرودگاه کوالالامپور به مالزی سفر کرد.

بر اساس این گزارش، قرار است نماینده کره شمالی به منظور بازگرداندن جسد فرد کشته شده به پیونگ یانگ و همچنین آزادی یک تبعه دیگر این کشور که توسط پلیس مالزی در ارتباط با قتل مذکور دستگیر شده است، با مقامات کوالالامپور گفتگو کند.

ری در مقابل سفارت کشورش در کوالالامپور بدون اشاره به نام شخصی که قرار است با وی دیدار کند، خطاب به خبرنگاران گفت که موضوع بهبود روابط دوستانه دو کشور را با مقامات دولتی مالزی مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

لازم به ذکر است که دستگیری فردی با تابعیت کره شمالی به نام «ری جونگ چول» توسط پلیس کوالالامپور و احضار دبیر دوم پیونگ یانگ از جانب دولت مالزی برای دادن توضیح در رابطه با قتل پیش آمده، سبب افزایش اختلافات بین دو کشور شد.

گفتنی است که مقامات کره شمالی با غیر محترمانه خواندن رفتار مالزی نسبت به موضوع فوق الذکر، دولت این کشور را به تجاوز به حاکمیت پیونگ یانگ متهم می کنند.

کد خبر 3919938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha