۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۵۹

با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی؛

تقاطع غیر همسطح مقداد در قم افتتاح شد

تقاطع غیر همسطح مقداد در قم افتتاح شد

قم - طی مراسمی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی تقاطع مقداد که بلوار عمار یاسر را به کمربندی امام علی(ع) وصل می‌کند، در قم افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تقاطع غیر همسطح مقداد که ۷۵ متری عمار یاسر را به کمربندی امام علی(ع) متصل می‌کند، قبل از ظهر سه‌شنبه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

این تقاطع عمار یاسر را از بن بست خارج کرده و راهی برای اتصال کمربندی امام علی(ع) به مرکز شهر و پارکینگ شرقی حرم مطهر ایجاد می‌کند.

پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای ۱۵ خرداد هم در امتداد این پروژه قرار دارد که فروردین امسال تکمیل خواهد شد و پس از آن تونل غدیر اتصال این مسیر به جنوب شهر را میسر می‌کند.

اهمیت این تقاطع آنجایی مشخص می‌شود که در صورت اهتمام مدیریت استان بر شکل‌دهی به ورودی شهر از مسیر گرمسار که زائران مشهد مقدس از آن وارد شهر قم می‌شوند، این ورودی به طور مستقیم به مرکز شهر متصل شده و زائران نیاز به عبور از میدان ۷۲ تن و ورودی به بخش شمالی شهر نخواهند داشت.

احداث ۶۰ هکتار فضای سبز

قرارداد این پروژه ۳۵ میلیارد تومانی است که از ابتدای آذرماه شروع شده و عملیات اجرایی هم از انتهای سال گذشته آغاز شد و در مدت یک سال عملیات عمرانی به پایان رسیده است. همچنین در جریان این پروژه هشت هکتار از اراضی آزادسازی شده که ۲۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.

کاشت فضای سبز در حدود ۶۰ هکتار از دیگر ویژگی‌های این پروژه است که برای آن هم هزینه ۱۰ میلیارد تومانی پیش بینی شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم قم در مجلس، رئیس شورای شهر، مدیران استانی، نمایندگان شورای شهر، مدیران شهرداری و ... از جمله حاضران در این مراسم بودند.

علی لاریجانی در این مراسم با اشاره به اهمیت حل گره‌های ترافیکی شهر قم، بر برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری مذهبی هم تأکید کرد.

نیازسنجی و امکان‌سنجی پروژه‌های عمرانی

استاندار قم دیگر سخنران این مراسم بود که اجرای موفق پروژه‌های عمرانی را محصول مشارکت و همدلی در زمینه‌های مختلف از جمله موضوعات عمرانی دانست.

سید مهدی صادقی با اشاره به اینکه بررسی کارشناسی نیاز سنجی زمان سنجی و ... پیش نیاز تصمیمات هر پروژه است گفت: در این مدت که مجموعه مدیریت جدید شهرداری قم استقرار پیدا کرده به این پیش نیازها توجه دارد.
وی افزود: اگر این روند را در همه زمینه‌ها مد نظر قرار دهیم و به نظرات کارشناسی ارزش بگذاریم کارها بسیار بهتر پیش خواهد رفت.

استاندار قم با اشاره به اینکه یکی از رموز اصلی حرکت سریع آبادانی قم هماهنگی و هم افزایی است که وجود دارد افزود: همه یکصدا و همدل در راستای توسعه متوازن شهر قم پیش می رویم که دراین عرصه به کمک دلسوزان نیاز داریم.

کد خبر 3925982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha