۱۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۰۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خبر داد:

سرشماری گاندوهای سیستان و بلوچستان انجام شد

سرشماری گاندوهای سیستان و بلوچستان انجام شد

زاهدان - مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: برنامه سرشماری تمساح پوزه کوتاه ایرانی یا «گاندو» با هدف برآورد جمعیت، پایش زیستگاه و بهبود مدیریت زیستی این گونه در استان انجام شد.

به گزاش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، نیره پورملائی اظهار داشت: برنامه سرشماری تمساح پوزه کوتاه ایرانی یا «گاندو» با هدف برآورد جمعیت، پایش زیستگاه و بهبود مدیریت زیستی مناطق زیست این گونه در سه حوزه پراکنش آن شامل مسیر رودخانه های سرباز، باهوکلات و کاجو توسط کارشناسان حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان و کارشناسان شهرستان های چابهار، سرباز و نیکشهر در ایام نوروز انجام شد.

وی افزود: طی این سرشماری که به روش مشاهده مستقیم و  به صورت شبانه روزی انجام شد، تعداد ۳۵۶ سر تمساح مشاهده شد.

وی بیان کرد: بیشترین جمعیت تمساح مردابی در مناطق سد پیشین و شیرگواز و کمترین آن در برکه ها و آب بندهای مسیر رودخانه کاجو مشاهده شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: تمساح پوزه کوتاه یا تمساح مردابی از گونه های ارزشمند ملی و در معرض تهدید بوده و طبق آخرین طبقه بندی جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در سال ۲۰۱۵ در گروه آسیب پذیر(VU) قرار گرفته است و ضرورت دارد تا با برنامه ریزی و پایش از زیستگاه این گونه با توجه به شرایط منطقه و کاهش نزولات جوی، شرایط زیستی آن بهبود یابد.

کد خبر 3947538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha