۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۳۲

با ترجمه و تدوین اسماعیل عباسی؛

«فتوژورنالیسم» به چاپ دوم رسید/ رونمایی از «عکاسی مقدماتی»

«فتوژورنالیسم» به چاپ دوم رسید/ رونمایی از «عکاسی مقدماتی»

کتاب تخصصی «فتوژورنالیسم جلد۱ و ۲» نوشته کنت کوبر با ترجمه و تدوین اسماعیل عباسی به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات کتاب پرگار این کتاب را در ۷۸۴ صفحه تمام رنگی و با قطع وزیری در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه کرده است.

اسماعیل عباسی مترجم و گردآورنده این کتاب در بخشی از پیشگفتار چاپ دوم آن نوشته است: «نخستین جلدِ کتاب فتوژورنالیسم در ۱۳۸۷ و جلد دوم آن در ۱۳۸۹ منتشر شد. با وجود استقبال خوب از طرف خوانندگان و نایاب شدن آن در بازار، چاپ مجدد آن تا کنون ممکن نشد. چاپ کتاب در قطع پیشین، قیمت کتاب را در حدی نامتعارف افزایش می‌داد. راه حل را در کاستن از اندازه و چاپ آن در قطع وزیری دیدیم. امیدوارم این امر مؤثر بوده باشد. در همان زمانِ چاپِ کتاب، سایتِ دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، گفت و گویی از من منتشر کرد که در آن اساساً به نحوة شکل‌گیری کتاب پرداخته شده بود. با سپاس از مدیریت‌های محترم دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها و کتاب پرگار که تجدید چاپ کتاب را ممکن ساختند، آن مصاحبه را با مختصر ویرایشی در اینجا و به عنوان پیشگفتار چاپ دوم می‌آورم. بی‌تردید در فرصتی مناسب نسبت به تجدید نظر و چاپ آن اقدام خواهم کرد.»

قیمت پشت جلد این کتاب صدو سی و هشت هزار تومان است که برای علاقمندان در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب با تخفیف ویژه و به قیمت صدهزار تومان ارائه خواهد شد.

علاوه‌بر این کتاب، نشر پرگار کتاب دیگری از اسماعیل عباسی را نیز همزمان با سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روانه بازار نشر کرده است.

«عکاسی مقدماتی» در ۱۴۴صفحه گلاسه و رنگی به قیمت ۲۸ هزار تومان منتشر شده است و عباسی در مقدمه آن آورده است: «کتاب عکاسی مقدماتی کاربُردی و آموزشی است، از این رو کوشیده‌ام از زیاده‌گویی پرهیز شود و لحن و بیانی ساده داشته باشد. برای روشن‌تر شدن موضوع نیز تا حد ممکن، از عکس استفاده کرده‌ام. این عکس‌ها یا از منابع گوناگون گِردآوری شده‌اند یا خود آنها را ساخته‌ام.»

کد خبر 3971025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha