۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۳۷

استرداد «گولن»؛ محور رایزنی وزیر دادگستری ترکیه و همتای آمریکا وی

استرداد «گولن»؛ محور رایزنی وزیر دادگستری ترکیه و همتای آمریکا وی

وزیر دادگستری ترکیه قرار است در دیدار ۲ روز آینده خود با همتای آمریکائی اش درباره استرداد «فتح الله گولن» به آنکارا با وی به رایزنی بپردازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «وُرلد بولتن»، وزیر دادگستری ترکیه قرار است دوشنبه هفته جاری (۲ روز بَعد) در دیدار با همتای آمریکائی خود درباره درخواست این کشور درخصوص استرداد «فتح الله گولن» به آنکارا با وی به رایزنی بپردازد.

به گزارش رسانه مذکور، مقام آگاه در وزارت دادگستری ترکیه که خواست نامش فاش نشود امروز در این باره اعلام کرد که «بکر بوزداغ» (Bekir Bozdag) در دیدار روز دوشنبه خود با «جف سشنز» وزیر دادگستری آمریکا به ارائه مدارک و مستندات جدیدی درباره گولن خواهد پرداخت.

بر اساس اعلام این مقام آگاه، رایزنی های وزیر دادگستری ترکیه در حالی با همتای آمریکائی خود به انجام خواهد رسید که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور قرار است در روزهای ۱۵ تا ۱۷ ماه جاری میلادی در آمریکا با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور دیدار و رایزنی داشته باشد.

گفتنی است، به دنبال کودتای نافرجام ۱۵ جولای سال گذشته میلادی در ترکیه، آنکارا بارها تقاضای استرداد «فتح الله گولن» را به اتهام ساماندهی این کودتا به واشنگتن ارائه کرده است.

دولت ترکیه «فتح الله گولن» که هم اکنون در پنسیلوانیای آمریکا به سر می برد را مغز متفکر کودتای ماه جولای سال ۲۰۱۶ در این کشور دانسته و تلاش های بسیاری را برای استرداد وی از آمریکا به انجام رسانده ؛ اقداماتی که تا کنون نتیجه ای دربر نداشته است.

کد خبر 3971522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha