۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۳۵

نظرسنجی جدید مشخص کرد؛

حمایت اندک مردم آمریکا از اقدام ترامپ در اخراج «کومی»

حمایت اندک مردم آمریکا از اقدام ترامپ در اخراج «کومی»

نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می دهد که بخش بسیار کمی از مردم این کشور از تصمیم ترامپ در اخراج رئیس اف بی آی حمایت می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیوزویک، بر اساس نتایج یک نظرسنجی مشترک که توسط وال استریت ژورنال و شبکه خبری ان بی سی انجام شده فقط ۲۹ درصد از مردم آمریکا از اقدام «دونالد ترامپ» در کنار گذاشتن «جیمز کومی» از ریاست پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) حمایت می کنند.

کومی سه شنبه هفته گذشته از ریاست اف بی آی برکنار شد و دلیل آن بر اساس مستندات موجود تحقیقاتی بود که اف بی آی در مورد ارتباط روسیه با تیم ترامپ و احتمال دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا انجام می داد.

در همین رابطه شب گذشته اعضای بلندپایه مجلس سنا از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه از «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا خواستند تا همه مکالمات ضبط شده «جیمز کومی» رئیس برکنار شده اف بی آی را به آنها تحویل دهد.

«چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات سنا هشدار داد معدوم کردن هر یک از نوارهای ضبط شده، به منزله قانون شکنی تلقی می شود.

«لیندسی گراهام» عضو جمهوریخواه سنا نیز گفت: کاخ سفید باید درباره این موضوع که آیا نوار ضبط  شده ای از مکالمات کومی وجود دارد، شفاف سازی کند.

اظهارات مقامات سنا در واکنش به توئیت ترامپ خطاب به کومی ایراد شد که تا حدی رنگ و بوی تهدید داشت.

ترامپ به کومی هشدار داده پیش از آنکه به رسانه ها علیه وی مطلبی بگوید، بهتر است امیدوار باشد که کاخ سفید مکالمات آن دو را ضبط نکرده باشد.

کد خبر 3979241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha