۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۴۹

کشیش ماتیوس سسینه:

امام خمینی (ره) حامی تمامی مستضعفان از هر دین و مذهبی بود

امام خمینی (ره) حامی تمامی مستضعفان از هر دین و مذهبی بود

نشست «همزیستی مسالمت‌آمیز میان ادیان ابراهیمی از نگاه امام خمینی (ره)» با حضور رهبران مسیحی و مسلمان شیعه و سنی زیمبابوه به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در حراره، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، میزگرد با عنوان «همزیستی مسالمت‌آمیز میان ادیان ابراهیمی از نگاه امام خمینی (ره)» به مناسبت بیست‌وهشتمین سالگرد رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، طی روز شنبه، ۱۴ خردادماه با حضور محسن شجاع‌خانی، رایزن فرهنگی کشورمان، حجت‌الاسلام علی مهدوی، روحانی اعزامی مرکز بین‌المللی تبلیغ، رهبران مسیحی، استادان، دانشجویان و جمعی از مسلمانان شیعه و سنی زیمبابوه در محل مرکز اسلامی فاطمه زهرا (س) حراره، برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، شیخ ماکوینجا، رییس مرکز اسلامی فاطمه زهرا (س) مطالبی را درباره برخی از ابعاد اخلاقی امام خمینی (ره) به زندگی مسالمت آمیز میان پیروان ادیان ابراهیمی، بیان کرد.

پس از آن، کشیش ماتیوس سسینه (Reverend Mathius Tsine)، از شورای کلیساهای آپوستولیک زیمبابوه طی سخنانی، امام خمینی (ره) را بسیار توانمند و متواضع‌ نام برد و گفت: امام خمینی (ره) حامی تمامی مستضعفان از هر دین و مذهبی بود و برای همه آنان احترام قائل بود و به همین دلیل بود که بر همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان الهی تأکید داشت.

کشیش مالونگا (Reverend Ngaaware Malunga)، از شبکه مسیحی تهیلا اظهار کرد: امام خمینی (ره) میراث جاودانی از راه آموزه‌های انسانی و اخلاقی خود را برای بشریت باقی گذاشت؛ آموزه‌هایی که نه تنها برای نسل ما تأثیرات مثبتی داشت که بر نسل‌های آینده نیز مثمرثمر خواهد بود و یکی از این آموزه‌های مهم تأکید بر همزیستی مسالمت‌آمیز و احترام متقابل میان پیروان ادیان الهی است.

کلود کسلز (Claude Cassels)، مدیر دفتر بنیاد فرهنگ‌ آسمانی و صلح جهانی (HWPL) در زیمبابوه با تأکید بر الگوبرداری از سیره امام (ره) گفت: متأسفانه جهان امروز بشریت با جنگ و خونزیزی، فساد و بی اخلاقی مواجه است و اگر آموزه‌های امام خمینی (ره) رعایت شود، یقیناً شاهد جهان بهتری خواهیم بود که در آن پیروان ادیان الهی خواهند توانست در کنار یکدیگر و در آرامش زندگی کنند.

خانم ژینگووانیسی (Zwinguvanisei)، استاد اسلام شناسی دانشگاه زیمبابوه از دیگر سخنرانان این مراسم بود که به شرح گوشه‌هایی از خدمات حضرت امام خمینی (ره) به جهان اسلام پرداخت.

بنابر اعلام این خبر، این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام علی مهدوی و شجاع‌خانی، در خصوص دستاوردهای امام خمینی (ره) برای اسلام و جمهوری اسلامی ایران پایان یافت.

کد خبر 4000270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha