حمله سنگین نظامیان رژیم سعودی به منازل مسکونی منطقه «العوامیه»

حمله سنگین نظامیان رژیم سعودی به منازل مسکونی منطقه «العوامیه»

نظامیان رژیم سعودی محله ««الدیره» واقع در العوامیه در شرق عربستان را هدف آتش سنگین خود قرار دادند و همچنین منازل مسکونی را در این منطقه با خمپاره مورد اصابت قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه العهد به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که با گذشت بیش از یک ماه از یورش نظامی آل سعود به العوامیه این نیروها همچنان به منازل و اماکن تجاری با گلوله های جنگی یورش می برند.

در همین راستا، نظامیان رژیم سعودی محله ««الدیره» واقع در العوامیه در قطیف در شرق عربستان را هدف آتش سنگین خود قرار دادند و همچنین منازل مسکونی را در این منطقه با خمپاره مورد اصابت قرار دادند.

نظامیان سعودی به منازل یورش می برند و این یورش با تیراندازی شدید همراه است و منازل به آتش کشیده می شوند.

نظامیان سعودی علاوه بر این  منازل و اماکن تجاری در محله های کربلا، المسوره، الریف و دیگر محله های العوامیه را مورد سرقت قرار می دهند.

شهر شیعه نشین قطیف در استان احساء در شرق عربستان قرار داد و منطقه العوامیه نیز که زادگاه شیخ نمر باقر النمر است در این شهر واقع است.

منطقه شیعه‌نشین عوامیه از حدود شش سال پیش صحنه تظاهرات مسالمت‌آمیز معترضانی است که سیاست‌های سرکوبگرانه ریاض علیه شیعیان این کشور را برنمی‌تابند و خواستار اصلاحات سیاسی و پایان دادن به تبعیض گسترده در عربستان هستند. در جریان سرکوب این اعتراضات تاکنون چندین تن شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی و یا بازداشت‌شده‌اند.

رژیم سعودی کارنامه خوبی در زمینه رعایت حقوق بشر ندارد و همواره زیر انتقاد سازمان‌های بین‌المللی حامی حقوق بشر قرار دارد.

حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از جمعیت عربستان را شیعیان تشکیل می‌دهند که عمدتاً در استان الشرقیه ساکن هستند. این استان مهم‌ترین مرکز استخراج نفت در عربستان به شمار می‌آید.

کد خبر 4000806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha