۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۱۱

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرمسار:

طرح پایش و سرشماری دام‌ها در منابع طبیعی گرمسار آغاز شد

طرح پایش و سرشماری دام‌ها در منابع طبیعی گرمسار آغاز شد

گرمسار - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرمسار از آغاز طرح پایش و سرشماری دام‌های شهرستان خبر داد و گفت: این طرح تا پایان فصل کوچ دام های سبک در شهرستان ادامه خواهد داشت.

علی عرب معصومی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طرح پایش و سرشماری از بیست و سوم خرداد ماه جاری آغاز شده است، بیان کرد: همزمان با آزاد سازی مراتع ییلاقی طرح پایش و سرشماری دام برای حفاظت از مراتع و عرصه های طبیعی، اجرای طرح های تعادل دام و مرتع در دو مرحله زمانی از فصل بهره برداری ییلاق و قشلاق به اجرا در می آید.

وی با اشاره به اینکه مجموعه دام های اهلی شامل گوسفند، بز، میش و شتر در این طرح سرشماری می شوند، افزود: در این طرح مرتعداران و بهره برداران موظف هستند تا با هدف رعایت اصول و فنون علوم مرتع، تعداد دام مجاز خود را با تولید مرتع تطابق دهند.

رئیس منابع طبیعی گرمسار افزود: بر اساس پروانه چراهای صادره دامداران از اواسط خرداد لغایت اواسط شهریور ماه در مراتع شهرستان حضور دارند و همه ساله به منظور تعادل بخشی دام و مرتع، سرشماری دام در مراتع انجام می شود.

عرب معصومی با بیان اینکه درسال جاری نیز طرح سر شماری دام از اوایل خرداد ماه در مراتع میانبند و ییلاقی گرمسار آغاز شده است، افزود: در این طرح همچنین مجریان طرح‌های مرتعداری موظفند بر اساس قرار داد منعقده نسبت به اجرای طرح بر اساس جدول زمانبندی مندرج در کتابچه اقدام و در صورت اتمام دوره اجرای طرح، بازنگری طرح مرتعداری خود را پیگیری کنند.

وی افزود: باتوجه به قرارداشتن گرمسار در مسیر ایل راه ییلاقی شهرستان های ورامین و قم بالغ بر ۵۰ هزار رأس دام از مسیر چنداب، نهارخوران و آبسرد عبور داده خواهندشد که این مهم با نظارت یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان انجام می پذیرد.

کد خبر 4003319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha