۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۲۲

پلیس انگلیس: پلیس متروپلیتن به ۶۴۰۰ نیرو افزایش یافت

پلیس انگلیس: پلیس متروپلیتن به ۶۴۰۰ نیرو افزایش یافت

در پی حوادث تروریستی اخیر، پلیس متروپولیتن هزار و ۸۰۰ پلیس مجهز به اسلحه را به جمع نیروهای خود اضافه می کند تا بیش از ٦٤٠٠ نیروی مسلح را در خدمت داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری بی‌بی‌سی امروز در توئیتی از افزایش پلیس متروپلیتن به دنبال حوادث اخیر در این کشور خبر داد.

در تویت بی‌بی‌سی در این باره آمده است: در پی حوادث تروریستی اخیر؛ پلیس متروپلیتن هزار و ۸۰۰ پلیس مجهز به اسلحه را به جمع نیروهای خود اضافه می کند تا از این طریق بیش از ٦٤٠٠ نیروی مسلح را در خدمت داشته باشد.

لازم به ذکر است، دو شب پیش یک خودروی ون، افرادی که در کنار مسجد «فینزبری پارک» در لندن در حال خوردن سحری بودند را زیر گرفت. در این حادثه یک نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

همچنین، در چند ماه اخیر حمله به مردم در اماکن عمومی، انفجار انتحاری و آتش سوزی در برج مسکونی گرنفل در لندن تلفاتی برجای گذاشته است.

در همین رابطه، در ٢٢ مارس سال جاری میلادی راننده یک خودرو آن را به میان جمعیت عابران پل لندن راند و سپس به مقابل ساختمان پارلمان رفت و یک مامور پلیس را با چاقو به قتل رساند. در این حادثه ۵ نفر و همچنین فرد مهاجم کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

 ٢٢ ماه می بود که یک سالن موسیقی در شهر منچستر هدف بمب‌گذاری انتحاری قرار گرفت و علاوه بر بمب‌گذار، ٢٢ نفر که بسیاری از آنان نوجوان بودند، جان خود را از دست دادند.

همچنین، ٣ ژوئن سال جاری میلادی ۳ فرد مهاجم با راندن یک ون به میان عابران پل «لاندن بریج» در لندن و سپس حمله با چاقو به عابران، ٨ نفر را کشتند و ٤٨ تَن را زخمی کردند. هر ۳ مهاجم هم به ضرب گلوله ماموران پلیس از پای درآمدند؛ تروریست های وهابی- تکفیری داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است.

روز ١٤ ژوئن نیز (۶ روز پیش) در یک برج مسکونی در غرب لندن آتش سوزی روی داد و تا کنون کشته شدن دست کم ۳۰ نفر تایید شده اما مقامات رسمی از احتمال افزایش آمار قربانیان دست کم تا ۷۰ نفر سخن گفته‌اند.

کد خبر 4010251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha