۱۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۸:۴۳

امام جمعه بوشهر:

تعاونی‌های فرش‌بافی و مراکز هنرهای دستی استان بوشهر حمایت شوند

تعاونی‌های فرش‌بافی و مراکز هنرهای دستی استان بوشهر حمایت شوند

بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خواستار حمایت از تولیدکنندگان فرش استان بوشهر شد و گفت: تعاونی‌های فرش‌بافی و مراکز هنرهای دستی استان بوشهر حمایت شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر دوشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه فرش دستباف در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در زمینه تولید فرش و گبه و گلیم دارای ظرفیت‌های بالایی است و زنان و مردان این دیار در این زمینه شهره هستند.

وی اضافه کرد: بسیاری از کارها امروز از دست دولت خارج شده و به دست بخش خصوصی سپرده می‌شود و تعاونی‌ها در این زمینه نقشی مهم در عرصه اقتصادی ایفا می‌کنند.

امام جمعه بوشهر به تاریخچه تولید فرش دست‌باف در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: در طول تاریخ تولید فرش دستباف در کشور ما رواج داشته است و باید برای حفظ این هنر و صنعت بسیار مهم تلاش ویژه‌ای انجام شود.

وی خواستار استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای برای تولید فرش شد و اضافه کرد: مهارت و مدیریت تولید و بازاریابی در عرصه اقصاد فرش باید مد نظر باشد و با طراحی دانش‌بنیان برای حفظ و توسعه آن تلاش کرد.

صفایی بوشهری خواستار ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به بخش خصوصی هنرهای دستی و فرش بافی شد و ادامه داد: تعاونی‌های فرش‌بافی و مرکز کارآفرینی هنرهای دستی و فرش دستباف باید توسعه یابد.

وی با اشاره به خلاقیت بالای بانوان استان بوشهر در عرصه‌های مختلف، افزود: حمایت مناسبی باید از زنان هنرمند و تولیدکننده محصولات صنایع دستی و فرش دستباف استان بوشهر صورت بگیرد.

امام جمعه بوشهر خواستار ایجاد فضای اقتصادی قوی و درآمدزا در حوزه تولید محصولات صنایع دستی به ویژه فرش دستباف شد و بیان کرد: جغرافیای استان بوشهر، قالی زیبایی است که توسط بزرگان این استان بافته شده و حفظ شده است.

کد خبر 4020652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha