۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۶:۰۶

داستان کل استانبول اعلام کرد:

مکالمات طرفداران «گولن» با سفارتخانه آمریکا به ثبت رسیده است

مکالمات طرفداران «گولن» با سفارتخانه آمریکا به ثبت رسیده است

داستان کل استانبول از اسنادی خبر داد که بر اساس آن برخی از طرفداران فتح الله گولن با سفارتخانه و سرکنسولگری آمریکا مکالمات تلفنی داشته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «عرفان فیدان» داستان کل استانبول امروز در اظهاراتی اعلام کرد که اسنادی دال بر مکالمات تلفنی برخی از طرفداران فتح الله گولن موسوم به جنبش «فتو» با سفارتخانه و سرکنسولگری آمریکا در این کشور به ثبت رسیده و محتوای این گفتگوها از سرکنسولگری مذکور درخواست شده است.

داستان کل استانبول در این باره اعلام کرد که یک مسئول بلند پایه در گروه «فتو» اعتراف کرد که دستور «توقف تریلی‌ های سازمان اطلاعات ترکیه، فیلمبرداری و رسانه‌ ای کردن این واقعه» را از فتح الله گولن رهبر این گروه دریافت کرده است.

عرفان فیدان در ادامه تصریح کرد: در رابطه با متوقف کردن کامیون های سازمان اطلاعات ترکیه، علیه ۵۵ مظنون کیفرخواست صادر شده است که چند تَن از آنان جزء اعضای جنبش فتو بوده اند.

گفتنی است، به دنبال کودتای نافرجام ۱۵ جولای سال گذشته میلادی در ترکیه، آنکارا بارها تقاضای استرداد «فتح الله گولن» را به اتهام ساماندهی این کودتا به واشنگتن ارائه کرده است.

دولت ترکیه «فتح الله گولن» که هم اکنون در پنسیلوانیای آمریکا به سر می برد را مغز متفکر کودتای ماه جولای سال ۲۰۱۶ در این کشور دانسته و تلاش های بسیاری را برای استرداد وی از آمریکا به انجام رسانده ؛ اقداماتی که تا کنون نتیجه ای دربر نداشته است.

کد خبر 4021607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha