۱۶ آبان ۱۳۸۵، ۱۲:۱۵

رئیس اتحادیه چایکاران در گفتگو با مهر :

عملکرد باغات چای به نصف رسیده است

ایرج هوسمی با اشار ه به پایان بهره برداری باغات چای گفت :‌ عملکرد باغات چای در سال جاری به نصف سال های قبل یعنی چهار تن در هکتار رسیده است .

رئیس اتحادیه چایکاران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی مهر با اشاره با پایان یافتن بهره برداری باغات چای ،‌ گفت:‌  بهره برداری باغات چای به پایان رسید و براساس آمار سازمان تعاون روستایی 150 هزار تن برگ سبز از باغات چای درسال جاری برداشت شده است .

به گفته ایرج هوسمی، از عملکرد چای در سال 85 هیچ  پس اندازی نصیب کشاورزان نشد به طوری‌که درآمد کشاورزان از باغات چای در سال‌جاری در حد صفر بوده است .

هوسمی با اشاره به کاهش درآمد چایکاران در طول سال های گذشته ، تصریح کرد: متاسفانه درآمد کشاورزان  چایکار در طول سه تا چهار سال گذشته حداقل 60 درصد کاهش یافته است.

وی با تاکید بر این که  سطح باغات 83 درصد از کشاورزان چایکار کمتر از یک هکتار است ،‌ گفت:‌  این درحالی است که معاش 83 درصد از کشاورزان چایکار فقط  از طریق چای و چایکاری تامین می شود .

هوسمی  خواستار پرداخت تسهیلات به‌موقع به چایکاران برای ساماندهی باغات چای برای سال آینده شد و تصریح کرد:‌ کشاورزان باید از هم اکنون  اقدام به ساماندهی باغات چای خود برای سال آینده کنند و این امر به جز با کمک و حمایت دولت امکان‌پذیر نیست.

 

کد خبر 403355

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha